CyberAage Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er det mulig å splitte en standard kat-5 kabel og kjøre både nettverk og tv gjennom samme kabel ? Har fiber installert å skal trekke kabler til 4 leiligheter jeg har i et hus. Det jeg lurer på er om det går å bruke f.eks 2 par til nettverk og 2 par til tv. Det blir da slik Blå er da kolbingsboks med 2 rj45 porter Gul er cat 5 kabel mellom koblingsbokser Grønn er standard nettverkskabel med rj 45 plugg for tv Rød er standard nettverkskabel med rj 45 plugg for nettverk 1,2,3 og 4 er de forskjellige leilighetene Er dette mulig og hvis det er det, hvordan skal jeg terminere dette ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Joda, det går det men du får maks 100Mbit/s. Hvorfor vil du gjøre det slik utover og spare kabel? Det er jo possisjon 1-2 og 3-6 som brukes. Lenke til kommentar
CyberAage Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Grunnen er enkel. Jeg slipper å gå dobbelt med kabel. Må gå utvendig og rundt huset for å slippe kabelgater innvendig i 3 nyoppussede leiligheter. Hvordan blir kablingen eksakt hvis jeg gjør det slik ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå