avo2 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, Har 2 stk. bærebare på vårt trådløse nettverk som fungerer upåklagelig. I tillegg har vi en stasjonær maskin som ikke er helt stabil (ny HP, som vel egenlig er en maskin med bærbart innhold siden maskinen er i skjermen). Er nå på nett som vanlig med bærbar, mens HP'en ikke vil. Dvs. hvis jeg lukker IE og åpner igjen er det 50% sjanse for at det virker. Restarter jeg maskinen, virker det gjerne et par minutter. Maskinen har vært sånn noen uker. Når den først er på nett er den minst like rask som de andre. Den stopper litt ut av det blå, f.eks midt under lasting av VG. Har nå ressursoversikten oppe, den viser stort sett 0 overalt, nettverk står gjerne på 1 - 10kbps når denne ikke virker, og plutselig raser den opp til maks hastighet gjerne 6-7000kbps (etter en restart av IE hvis jeg er heldig). Jeg har funnet ut at operativsystemet er Vista 64 på denne. En sjekk av driverene til trådløskortet, så står det som indikerer at disse er 32bit (finner det ikke igjen). Prøvde å oppdatere denne, men maskinen svarer med at det er siste og "beste" versjon. Når den først virker er den veldig rask på nedlasting og relativt stabil, problemet oppstår mest på vanlige sider som f.eks VG/DB. Som sikkert framgår av teksten er ikke dette min sterkeste side, og setter stor pris på om noen hadde noen ideer, samt forklarte disse på en forståelig måte. Mvh Arne Lenke til kommentar
itwiz Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Virus- og spywarescan er gjort? Vil anbefale å laste ned adaware å kjøre den om du ikke allerede har gjort det. Ad-aware Download Endret 21. januar 2009 av itwiz Lenke til kommentar
avo2 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Bruker gratisprogrammet til AVG. Status der er OK. Den tar vel ikke alt så jeg laster ned fra linken nå. Imidlertid har jeg nå fått til å koble meg på naboens usikrede nett, og her virker det som ting er stabilt (noe tregt naturligvis). Så det burde kanskje lede meg at ruteren min ikke kommuniserer helt bra med denne maskinen? Scanner nå, kommer strake tilbake. Lenke til kommentar
avo2 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Fant ikke all verden med denne, men takk uansett, ekstra sikkerhet skader aldri. Fjernet det som var, men problemet består. Siden det tydligvis virker mot naboen, må det vel være noe mellom denne maskinen og ruteren. Og siden de andre maskinene virker problemfritt, skulle en tro at det er noe oppsett på HP'en. Alle forslag tas imot med åpne armer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå