Xanman Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kan noen anbefale en eller flere skrekkfilmer med en helt syk twist-end? Helst ikke en som du må tenke masse på før du skjønner, men heller en slik som i Sleepaway Camp. Jeg så nettopp slutten på Youtube, og kom på det kicket jeg fikk første gang jeg så den. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Dead Silence har en twist-end, men syns den ble like døll som resten av filmen. Vil du virkelig vite at en film har twist-end før du setter den på? Det må da redusere effekten noe enormt. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Dead Silence har jeg nok sett. Og ja, jeg vil vite om filmer som har twist-end. Eller så kommer jeg aldri til å finne noen Dessuten er det gøy å prøve å gjette seg frem til twist-ender. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Selv syns jeg ikke det er noe særlig. Da fokuserer en ofte mer på å tenke seg frem til twisten enn å nyte selve filmen. Twist-ender skal komme uventet og overraskende. Det er da man får kick. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vet ikke om den er kvalifisert nok, men The Shining? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Kan jo nevne Saw, Friday the 13th + part II (sort of), Shutter (2004), Psycho og The Others, men regner med du har sett flesteparten av disse. Endret 21. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Selv syns jeg ikke det er noe særlig. Da fokuserer en ofte mer på å tenke seg frem til twisten enn å nyte selve filmen. Twist-ender skal komme uventet og overraskende. Det er da man får kick. Stemmer, og ofte blir filmen da i alt for stor grad bedømt av hvor overraskende tvisten er, istedenfor basert på andre kriterierer. Men for all del, hvis trådstarter vil ha et slikt tips så skal han få det. Nå ser jeg veldig lite grøssere men jeg mener å huske at The Others overrasket meg grundig en gang i tida. Edit: oops, den hadde visst blitt nevnt. Nei, da veit jeg ikke. Endret 21. januar 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
abandoned Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Shrooms har en meget twisty slutt. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Takk for svar! Har sett alle filmene som er nevnt til nå, bortsett fra Shrooms. Den skal sjekkes ut Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Litt logisk tenking i Shrooms, så forstår du jo kjapt hva som skjer. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 The Orphanage har vel en liten twist mot slutten husker jeg. God film var det uansett. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 The Orphanage har jeg nok også sett. Veldig bra film, ja Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 They har helt klart en meget bra og overraskende slutt. Meget bra film generelt også. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Er det ikke litt kjipt å vite at det kommer en tvist i en film? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Frailty (2001) og Identity (2003). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå