Gå til innhold

Ny-kjøp av elektrisk trommesett

svensy

Anbefalte innlegg

Hello drummers!

Jeg har spilt trommer i ca 10 år, men hatt 3 års pause for at jeg ble for opptatt med pcen.

Nå er lysten tilbake og pcen stuet mer eller mindre vekk med det jeg holdte på med.

Jeg lurer på om noen her vet om et bra sett jeg kan kjøpe, og hvor da? tenker på prisklasse rundt 10k.

Har sett litt på sound1.com, og fant dette settet: (Roland TD-4k) http://www.sound1.no/index.html?http&&...nnlegg_ID=40507

Men jeg ser ikke noensteder at jeg kan koble settet opp mot pc / mac for innspilling, og dette ser jeg som et must.

Fant feks. dette settet (Medeli DD-506) http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi....aspx?plid=6952

og ser at den har USB-inngang for dette.. men prisklassen er veldig lav og tenker kanskje at det er dårligere å spille på enn Roland settet, men lurer samtidig hvorfor pris forskjellen er så veldig stor.

Takker for svar! Er gira på å få begynt og spilt asaap :)

Endret av svensy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallois! :)

Selv har jeg Roland TD-6KW, og er strålende fornøyd! Jeg kjøpte mitt på finn.no for 8000,- og da fulgte det med 3 par stikker + bag, stol, dobbeltpedal og en trommebok + øvelsespad :)

Du har MIDI-utgang på TD-4K så du kan koble den opp mot PC/Mac å spille inn så mye du bare orker. Men hvis du skal bruke MIDI-utgangen så forutsetter det at du har et "trommeprogram" (VST-plugin eller lignende) slik at du får lyd. MIDI er ikke lyd i seg selv, bare signaler som sendes og kommanderer PCen om hvilke lyder den skal spille av. Det finnes noen MEGET gode trommeprogrammer så du får utrolig god lyd på trommene! (EZdrummer, Addictive Drums osv.). Du kan også bruke trommesettet til å utløse, ikke bare trommelyder, men også andre lyder som f.eks. piano. Ganske festlig å leke seg litt med sånn når man går litt lei den vanlige trommingen :p

Hvis du derimot vil bruke de lydene som er på trommesettet til å ta opp med, kan du imidlertid koble deg direkte fra lydutgangen på trommesettet og inn i en eventuell mikser eller lydkort... eller hva det nå enn skulle være, så opptaksmuligheter er det uansett!

Har prøvd ett billig Medeli trommesett, og det kontra TD-6KW kunne ikke sammenlignes, både lydmessig og kvalitetsmessig - selv om følelsen av å spille på et digitalt trommesett foreløpig har noe igjen til det virkelige trommesettet.

Alt i alt tror jeg du vil bli fornøyd med ett kjøp av Roland sine sett! Det har i allefall jeg blitt. Hvis du virkelig vil slå på stortromma (bokstavelig talt) kan du jo gå for ett av KX settene deres. F.eks. TD-6KW som har mesh-head V-Pads på alle padene. Den du ser på, har bare mesh-head på skarptrommen - samme som mitt trommesett, men det holder for min del! Du kan jo ta en titt på finn.no, det kommer ett greit tilbud der av og til. Og du kan jo alltids prute deg ned noen par hundrelapper ;)

Lykke til med kjøpet, håper du blir fornøyd!

Mvh

Andak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...