Thor-Petter Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Problemet er ikke det samme som sist. Nå fungerer PS3'en på TV'en min, men om jeg har lyst på lyd, kan jeg ikke kjøre HDMI-kabel med DVI-HDMI adapter. Derfor lurer jeg på om det finnes en bro slik at jeg slipper å bruke flere tusen på å få dette til å gå. De verste scenarioene er vel at jeg må kjøpe ny TV fordi jeg ikke har HDMI på TV'en, bare DVI. Om dette er det jeg må gjøre, satser jeg heller på en SPdif-kabel og et anlegg slik at jeg får koblet dette i sammen. Vil nok koste mindre enn en ny TV Jeg var også innom teknikmagasinet nederst i Carl Johanns gate. Jeg spurte etter en adapter som gjør at jeg får lyd og bilde på PS3'en min. Da ga han meg en åpnet versjon av en "Uni-ett-eller-annet". Altså en adapter fra DVI-HDMI. Han sa at denne skulle gi meg lyden jeg så lenge har ventet på, men til ingen nytte. Om jeg blir feilinformert, kan jeg da gå ned til butikken å bytte inn denne varen mot noe annet? Ser at de har en litt streng regel på at varen må være uåpnet og intakt. Men jeg fikk den uten embalasje, så jeg vet ikke om denne varen tidligere er brukt. Men å si at man skal få inn lyd er vel å lyve. Og hvem liker vel ansatte som lyver? Navnet hans står forresten nederst på kvitteringen, og drittadapteren kosta meg hele 129,-. Ikke så mye, men om det ikke gagner mitt bruk, hva skal jeg da med den? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Dersom varen ikke oppfyller det behovet du informerte selgeren om at du hadde har den en mangel i følge forbrukerkjøpsloven, og du kan be om noe som funker. Dersom de ikke kan gi deg noe som funker kan du kreve å heve kjøpet, altså få pengene tilbake. Lenke til kommentar
Thor-Petter Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Det står ti dagers "åpent" kjøp. Kan jo hende at det er folk som misbruker denne regelen på en måte, men om det ikke er så mye å be om, så ville informasjon om hva jeg burde gjøre for å få lyden i gang, være høyst ønsket. Takker for repons på kort tid Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det er vel ikke noen TVer som får lyd inn via DVI. Har du et lydanlegg til TVen som du kan koble PS3en på via optisk kabel, f.eks? EDIT: Leste OP igjen, det betyr vel nei. Sorry. Endret 21. januar 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
Thor-Petter Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Og hva er forresten definisjonen på en forbruksartikkel? Er sikker på at alle varer man selv bruker er det. Og slik det står på kvitteringen: ".... samt forbruksartikler(ingen garanti)." Nei. Jeg har en forsterker på gud vet hvor mange watt nede i kjelleren. Sikkert brukandes den. Men greia er at jeg ikke vet helt hva slags høyttalere jeg skal satse på. Det beste hadde vel vært en pakkeløsning som ikke koster en million. Det er vel ikke noen TVer som får lyd inn via DVI. Har du et lydanlegg til TVen som du kan koble PS3en på via optisk kabel, f.eks? EDIT: Leste OP igjen, det betyr vel nei. Sorry. Jeg tenkte mer på en bro, altså noe som likner på en bro, der DVI-HDMI adapteren/kabelen hadde en løsning med lyd som er i samme ledning som på en måte henger utenom. Slik som headset med mikk uten USB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå