wiak Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Vil det ikke være mer å hente på å vente 1-2 måneder til AM3 hovedkort er på plass, og heller kjøpe et AM3 hovedkort og DDR3 RAM? Det blir dyrere ja.. Men også mer fremtidsrettet. Det er ikke noe poeng i å betale ekstra bare for å være "fremtidsrettet". Jeg vil forøvrig si at det er langt mer fremtidsrettet å utføre en billig men effektiv oppgradering og heller ha penger til en fremtidig oppgradering når det er ønskelig. Har man en akseptabel 775- eller am2-platform blir det feil å bytte ut alt når det du vil er å oppgradere cpu (med mindre man unner seg den luksusen det er å være "on the bleeding edge", noe som ikke er feil i seg selv ... bare dyrt). vel oppgradering er bedre med AM3 CPU, fordi du kan bruke AM2+ hovedkortet ditt du har nå med DDR2 minne også kan du kjøpe nytt hovedkort med USB 3.0, SATA3 6Gbps og DDR3 minne til jul ;P Endret 22. januar 2009 av wiak Lenke til kommentar
EmilHen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg har intrykk av at Intel sine prosessorer jobber stillest og fortest. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nå er det til dags dato ingen prosessorer som gir noe lyd fra seg. Så både Intel og AMD cpuer jobber musestille Hvem som er kjappest kommer an på bruksområdet. Skal en i hovedsak spille, er det ikke store forskjellen. At Intel har vært rask i forskjellige program i alle år, er ingen hemmelighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er det ikke sånn at AM3 hovedkort er bakoverkompatibel, men AM2(+) ikke framoverkompatibel? Med andre ord, du kan bruke gamle CPUer på AM3 men ikke nye CPUer på AM2(+). Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Er det ikke sånn at AM3 hovedkort er bakoverkompatibel, men AM2(+) ikke framoverkompatibel? Med andre ord, du kan bruke gamle CPUer på AM3 men ikke nye CPUer på AM2(+). (nesten) feil, du kan ikke bruke AM2/AM2+ cpuer i et AM3 hovedkort men du kan bruke AM3 cpuer i AM2, AM2+ og AM3 hovedkort jeg skal vente på AM3, ser ikke at 16% raskere ytelse vs 9950 er så mye alså vis du har en AM3 cpu, da vil den funke i AM3, AM2+ og AM2 hovedkort alså vis du har en AM2 eller AM2+ cpu, da vil den IKKE funke i AM3 hovedkort nå som AM3 vil komme snart så får jeg heller ta en høyere klokket AM3 versjon på 3,4/3,5ghz og ja best av alt, jeg trenger ikke en gang bytte hovedkort og minne Spotify » Paffendorf - Lalala Girl Endret 2. februar 2009 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå