Gå til innhold

[Løst]Hjelp til valg av cpu. Phenom II eller Intel Quad.

Anbefalte innlegg

Vil det ikke være mer å hente på å vente 1-2 måneder til AM3 hovedkort er på plass, og heller kjøpe et AM3 hovedkort og DDR3 RAM?

Det blir dyrere ja.. Men også mer fremtidsrettet.

Det er ikke noe poeng i å betale ekstra bare for å være "fremtidsrettet". Jeg vil forøvrig si at det er langt mer fremtidsrettet å utføre en billig men effektiv oppgradering og heller ha penger til en fremtidig oppgradering når det er ønskelig.

Har man en akseptabel 775- eller am2-platform blir det feil å bytte ut alt når det du vil er å oppgradere cpu (med mindre man unner seg den luksusen det er å være "on the bleeding edge", noe som ikke er feil i seg selv ... bare dyrt).

vel oppgradering er bedre med AM3 CPU, fordi du kan bruke AM2+ hovedkortet ditt du har nå med DDR2 minne også kan du kjøpe nytt hovedkort med USB 3.0, SATA3 6Gbps og DDR3 minne til jul ;P

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det til dags dato ingen prosessorer som gir noe lyd fra seg. Så både Intel og AMD cpuer jobber musestille :)

Hvem som er kjappest kommer an på bruksområdet. Skal en i hovedsak spille, er det ikke store forskjellen. At Intel har vært rask i forskjellige program i alle år, er ingen hemmelighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det ikke sånn at AM3 hovedkort er bakoverkompatibel, men AM2(+) ikke framoverkompatibel? Med andre ord, du kan bruke gamle CPUer på AM3 men ikke nye CPUer på AM2(+).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det ikke sånn at AM3 hovedkort er bakoverkompatibel, men AM2(+) ikke framoverkompatibel? Med andre ord, du kan bruke gamle CPUer på AM3 men ikke nye CPUer på AM2(+).

(nesten) feil, du kan ikke bruke AM2/AM2+ cpuer i et AM3 hovedkort men du kan bruke AM3 cpuer i AM2, AM2+ og AM3 hovedkort :)

jeg skal vente på AM3, ser ikke at 16% raskere ytelse vs 9950 er så mye

alså vis du har en AM3 cpu, da vil den funke i AM3, AM2+ og AM2 hovedkort

alså vis du har en AM2 eller AM2+ cpu, da vil den IKKE funke i AM3 hovedkort

nå som AM3 vil komme snart så får jeg heller ta en høyere klokket AM3 versjon på 3,4/3,5ghz ;)

og ja best av alt, jeg trenger ikke en gang bytte hovedkort og minne :whistle:

Spotify » Paffendorf - Lalala Girl

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...