Gå til innhold

Problemtelefonen 3650?

cnil

Anbefalte innlegg

Jeg har ett spørsmål til alle dere som synes nokia 3650 er en brukervennlig, enkel telefon med ett genialt menysystem. Hvordan har det seg at ca 1/4 av alle spørsmål på dette forumet den siste tiden har med spørsmål angående N3650 å gjøre... jeg mener, når folk spør om hvordan du aktiverer bluetooth og skrifter bakgrunnsbilde så kan dere umulig påstå at den er brukervennlig. Jeg har prøvd den selv og synes selv at det menyen var litt bakvendt med mange undermenyer og ting som ligger underlitt feil ikoner etter min mening..

bare lurer :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, folk spør vel ikke akkurat hvordan de finner frem i menyen?

De fleste spørsmålene er vel egentlig om hvordan du kobler til PC, og hvordan du får satt opp GPRS/MMS/epost.

molna: Hva mener du med endre menyen?

Du kan flytte ikoner, og lage nye mapper slik som du vil. Jeg har bare 9 mapper i hovedmenyen (dekker akkurat skjermen), og så har jeg i stedet sortert alle programmene/funksjonene oppi disse mappene og gitt dem nye navn (f.eks internett, system, spill).

Lenke til kommentar

da tok jeg feil.. syns bare et var en komplisert "startoppstilling", men jeg var ikke klar over fleksibilliteten i menyen. Jeg mener første gangen jeg prøvde den måtte jeg lete i 10 minutter før jeg fikk til å skifte bakgrunnsbilde, noe jeg hvet at andre også har lett lenge etter. Det jeg ikke klarte å venne med til var at det gikk at å trykke inn "joysticken", noe som var praktisk når jeg først brukte funksjonen. Vannvittig mye greiere enn å trykke på "val" og så "åpne" når du ska inn i en mappe...

Ok, så er brukervennligheten bra da... må vell gi meg på det. Hvordan er det med feilmeldinger? Er den like dårlig som P800 når det gjelder dette (tenker spesielt på oppkobling/bruk av wap/gprs/e-post

Lenke til kommentar

Tok litt tid før jeg fant ut at det gikk an å organisere menyen selv, og at ett trykk på "joystikken" var det samme som "valg->åpne". :)

Men det med bakgrunnsbilde er jeg enig i at er helt fjernt. Den innstillingen hører ikke hjemme inne på telefoninstillinger - men på profiler. Men det er akkurat det som er så fint med å kunne bruke 3. partsprogrammer - det er bare å laste ned nye programmer som fikser det.

Hva mener du med feilmeldinger? Har ikke fått noen feilmeldinger jeg, som ikke er forårsaket 3.parts programvare (de kommer av og til...).

Jeg har aldri hatt problemer med å laste ned/sende e-post, eller koble opp GPRS. WAP har jeg kun prøvd en gang, så det kan jeg ikke uttale meg om.

MMS sleit jeg litt med, men det var sannsynligvis pga litt feil instillinger.

Lenke til kommentar
Jeg har ett spørsmål til alle dere som synes nokia 3650 er en brukervennlig, enkel telefon med ett genialt menysystem. Hvordan har det seg at ca 1/4 av alle spørsmål på dette forumet den siste tiden har med spørsmål angående N3650 å gjøre... jeg mener, når folk spør om hvordan du aktiverer bluetooth og skrifter bakgrunnsbilde så kan dere umulig påstå at den er brukervennlig. Jeg har prøvd den selv og synes selv at det menyen var litt bakvendt med mange undermenyer og ting som ligger underlitt feil ikoner etter min mening..  

bare lurer  :roll:

Nei og nei, ikke enda et av de "jeg hater 3650" innleggene dine. :lol:

Jeg synes den er meget brukervennlig, og de som har problemer med å slå på bluetooth, ja de kan ikke ha særlig peiling på elektriske ting. :smile:

Kan absolutt ikke forstå hvordan du synes menyene er vanskelig å forstå når du har en t68i..(!)

Lenke til kommentar

dennis88; det var ett helt seriøst innlegg om hva folk mener om meny-systemet og brukervennligheten på 3650, altså ikke noe "hate 3650-innlegg"

Ellers, det jeg mener med feilmeldinger er det at mobilen "forklarer" hva som gikk galt under oppkobling/lasting, og sånn generelt ellers når man bruker 3650. Første gang jeg prøvde P800 (riktig nok med første firmware), så fikk jeg ingen forklaring på hvorfor det ikke gikk an å koble opp mot wap, utenom (kontakt "ett eller annet") lurer på om 3650 er god til å "forklare" hva som gikk galt under for eksempel sending av sms/mms og oppkobling/lasting...

Lenke til kommentar
dennis88; det var ett helt seriøst innlegg om hva folk mener om meny-systemet og brukervennligheten på 3650, altså ikke noe "hate 3650-innlegg"

Ellers, det jeg mener med feilmeldinger er det at mobilen "forklarer" hva som gikk galt under oppkobling/lasting, og sånn generelt ellers når man bruker 3650. Første gang jeg prøvde P800 (riktig nok med første firmware), så fikk jeg ingen forklaring på hvorfor det ikke gikk an å koble opp mot wap, utenom (kontakt "ett eller annet") lurer på om 3650 er god til å "forklare" hva som gikk galt under for eksempel sending av sms/mms og oppkobling/lasting...

.....Du er klar over at p800 og 3650 er to forskjellige telefoner...?

Hvis du har prøvd p800, hvorfor skriver du om at 3650 er en problem teleofon da? :roll:

Lenke til kommentar

.....Du er klar over at p800 og 3650 er to forskjellige telefoner...?

Hvis du har prøvd p800, hvorfor skriver du om at 3650 er en problem teleofon da?  :roll:

Han stiller et ganske enkelt rett ut spørsmål. Hva er problemet?

Overskriften er "problem telefonen 3650?"

Sier ikke det litt? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...