Kevin1337 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei! Jeg skal reinstallere PC'en min, til XP Professional. Har Productkeyen fra dataen, men jeg har ikke CDen akkurat nå. Har googla litt, og sjekket på Microsoftsiden, men jeg finner ikke noe.. Går det ann å få lasta ned installeringsprogrammet, utenom torrents? Takk Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Dette er nok vanskelig (såvidt jeg vet.) Dersom du ikke har tilgang til CD'en eller installasjonen fra nettverksstasjon kjenner ikke jeg til noen måte å gjøre det på. Du kan jo selvsagt prøve å finne en "clean" utgave på torrent, men som du er inne på er det nok ingen god idé. Hvorfor har du ikke cd'en? Du kan jo kanskje låne en CD av en kamerat, men bruke din product key, slik at eksemplaret blir lovelig. Det ser ut som det er mulig å laste ned Vista, men det er du vel ikke interessert i. Kikk her. Lenke til kommentar
Kevin1337 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Joda, har cden men ikke hjemme, ligger på skolen hehe. Har XP Professional og Vista Business, men PC'n min er for dårlig til Vista(D'oh), men skal kjøpe ny senere i år. Skal hente CD'en imorra, men håpet det gikk uten ^^ Lenke til kommentar
Proxor Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) eg instalerte fra vista til xp igjen inatt på min aspire one netbok, hadde også bare cd keyen men ikke xp installen, men fant heldigvis win xp home installen på norsk på torrent side så la eg det på minnepenn og bootet det i oppstarten og fekk instalert det clean. så var det bare og aktivere den orginale cd keyen som sto på pcen etterpå gjenom nettet og det jekk knirkefritt. trokje man finner det sån uten vidare på google, vet ikke om xp installen uten cd key er ulovligt og dele? burde no ikke vere det så lenge man ikke bruker fake keyer Endret 21. januar 2009 av Kurt-Inge Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Regner med dette går greit på vista også? Fikk ny hdd av dell nå, og aner ikke hvor cd'en er så håper det går ann å legge inn vista fra et vilkårlig image (samme versjon som jeg hadde såklart) og bruke den orginale nøkkelen. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har aldri prøvd det du snakker om, men alt skal vel si at det skal fungere tror jeg. Sørg for å få et helt rent image, slik at du ikke trenger å frykte trojanere osv. Men dersom det er en Dell PC, kan det jo lønne seg å lete litt etter CD'en, for den vil vel også inneholde drivere som kanskje mangler hos Vista. Driveren finner du nok på Dell.com, men det er kanskje lettere å lete i huset enn på internett. Med tanke på størrelsen ihvertfall. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Endte med at jeg satte opp min gamle Inspiron og lot muttern og fattern bruke den, også ringer jeg dell på mandag og får tilsendt en plate. Håper hvertfall de gjør det. Da blir det norsk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå