Muse Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hei der. Jeg har lest noen dikt her og der i det siste på internett, og har sett at ordet "unfated" har blitt brukt noen ganger. For eksempel "unfated love", som jeg da regner med vil si kjærlighet som ikke er "skjebnet". Jeg har prøvd å sett etter dette ordet i diverse ordbøker og slikt, men ingen viser unfated. Spørsmålet er da om "unfated" er et ord i det engelspe språket. Hvis det ikke er det, regnes det som "dumt" eller "middelmådig" og bruke det i spesielle sammenhenger (som lyrikk). Vet denne posten ikke passer helt perfekt her, men det har litt med lyrikk å gjøre (som er litteratur). Endret 21. januar 2009 av Muse Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Nei. Mange synes sikkert nyord er helt OK, personlig synes jeg det er teit og viser mangel på kunnskap om språket som blir brukt og fantasi. Endret 21. januar 2009 av Goophy Lenke til kommentar
padda Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 I frykt for å bevege meg litt off topic fra diskusjonen rundt det ene ordet, vil jeg bare si meg uenig her. Et levende språk er hele tiden i utvikling, og det vil da komme nye ord når noen syns at det er noen ord som mangler. En av de som har bidratt mest til dagens engelske språk er William Shakespeare, som fant på masse ord som han brukt i sin diktning, som på den tiden heller ikke fantes i noen ordbøker. Disse ordene er godtatt idag, så kan godt hende at 'unfated' er noe vi vil se i ordbøker om noen år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå