Phingoc1 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 hei fant ingen andre plasser å poste dette, så håper jeg legger dette riktig sted. jeg har en fin remse med led lys i kabinettet mitt, og de trekker 0,95A@12V totalt alle led lysene. jeg har en bryter på utsiden av kabinettet som jeg bruker til å skru av/på lysene med. nå har jeg funnet ut at jeg vil ha en sånn rolig dimming av lysene, slik at når jeg skrur bryteren på, så dimmer lyset rolig opp til maks styrke(2-3sek) og dimme rolig av når jeg skrur av bryteren(2-3 sek her også). så kommer spørsmålet, er det noen steder der det står forklart hvordan man gjør dette? har søkt på google, men uten noen konkret svar. trenger en formel så jeg kan regne ut hvor stor kondensator osv jeg trenger, og evt hvordan dette skal kobles opp. på forhånd takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå er det jo en kategori her som heter Maskinvare - Elektronikk, der ville denne passe utmerket. Har mine tvil om at du får dette til å fungere med en kondensator. Da vil den bare lyse en stund lenger før den slår seg brått av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå