Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mystisk problem i WinME...

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid nå prøvd å få koblet PC'en til foreldrene mine på internett, men det er ikke snakk om. Problemet er at jeg i "Egenskaper for nettverk" ikke får lagt til verken nettverks-klient eller protokoller.

Det som skjer når jeg prøver er at alt virker ok, og listen fylles ut med de komponenter jeg legger til. Så skal maskinen reboote når man har trykt "OK". Jeg rebooter og går inn å sjekker, men da er lista tom! :o Dette skjer uansett hva jeg prøver. Jeg har prøvd å installere Windows på nytt, jeg har prøvd å kjøre en Repair-installasjon, you name it... :shrug:

Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan få bukt med dette problemet? (UTEN å måtte installere en annen versjon av Windows, for det gidder jeg IKKE :lol: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan få bukt med dette problemet? (UTEN å måtte installere en annen versjon av Windows, for det gidder jeg IKKE :lol: )

ser at du ikke "gidder" å legge inn en annen versjon av windows, men jeg tror du bør gjøre det. Win ME suger noe så jævlig :evil:

Tror du bør opplyse om du for lagt inn modemet...

Lenke til kommentar
Har i lengre tid nå prøvd å få koblet PC'en til foreldrene mine på internett, men det er ikke snakk om. Problemet er at jeg i "Egenskaper for nettverk" ikke får lagt til verken nettverks-klient eller protokoller.

Har du prøvd og avinnstalere DUN i legg til/fjerne programmer, reboote og legge de inn igjen?

Ellers finnes det mye nyttig her:

http://support.microsoft.com/directory/wor...orldwide/no/kb/

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over at ME suger hardt og mye, men det har fungert ok på denne maskinen i tre år før.

Jeg har prøvd å formatere C: - disken for så å legge inn WinME fra scratch, men det nyttet ikke. Jeg kan selvfølgelig prøve å fjerne DUN reboote og legge det inn på nytt igjen, jeg har ikke tro for at det fungerer, men skal prøve.

Har du faktisk en nettverksadapter innstallert, da?

Nei det har jeg ikke, men det skal ikke vel ikke ha noe å si? Jeg har da vitterlig brukt dette oppsettet før med akkurat samme HW i maskinen. Jeg skal få installert nettverksklienten og TCP/IP-protokollen uansett.

Lenke til kommentar

ME er et eneste stort mystisk problem..Men nok om det, det ser ut til at windows er litt vrang ja, det som stort sett er det lureste er å prøve en anna versjon av windows, gjerne 98se eller 2000. 98 er ti ganger bedre en ME. Så jeg ville ha anbefalt å prøvd det. I og med at windows er så vanskelig å feilsøke i, feilmelding får du heller ikke(?), så lett er det ikke. Prøv 98 eller 2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...