Gå til innhold

Hvordan trene for å få synlig sixpack?

aritalo

Anbefalte innlegg

hei, jeg har for 2 måneder siden begynt og trene aktivt på trenings stuido (3 ganger i uka) og det går strålende og jeg ser resultat i form av at jeg kan ta mere på de ulike apparatene; men det er i bunn og grunn ikke det viktigste for meg; det jeg ute etter er en bedre mage - utseende messig. Jeg har noen standard mage øvelser jeg gjør, men jeg vet ikke om dette er nok og om dette er så effektivt for det jeg er ute.

Så det jeg lurer på er hva er mest effektivt? det jeg gjør nå er en kombinasjon av situps og en slags maskin hvor jeg presser brystet framover eller noe, aner ikke hva denne heter men. Takk for all feedback, og ja jeg vet situps er ubrukelig, så foreslå noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier det gjerne igjen - hva er poenget i å trene bare magen? Er da ikke nødvendigvis magen vi ser etter. Jeg selv kan ikke annet en å skratte, ved å se en person skikkelig trent, også er resten av kroppen bare noe lumpell.

Så skal du trene, bør du faktisk ta hele skrotten. ;p

Lenke til kommentar

Stemmer det som er sagt om fettforbrenning. Du kan være så sterk du bare vil i magen, men de blir ikke synlige så lenge du har fett rundt magen (noe alle har, men noen har mindre enn andre).

Det er også en myte at det går an å forbrenne fett bare for magen. Denne kalles "the spot reduction myth". Du må ha lav fettprosent på hele kroppen for at magemusklene skal bli synlige. Så tren det som kalles cardio :)

Lenke til kommentar

Ironisk nok er jeg veldig slank, men jeg har en helt vanlig flat mage nå nærmest.. Jeg er 188cm, 19 år og veier 71kg. Så det å slanke seg er bare og glemme, fettprosenten må ned. ja selvfølgelig skal jeg trene hele kroppen, er bare det at det er dette med å få bra mage som er det viktigste med treninga. Cardio hva er det?

Angående fettprosent; hvordan måler jeg denne? og finnes det noen kostholds veiledningstråder jeg kan følge for å eventuellt oppnå en lavere prosent over tid?

Lenke til kommentar

Eneste måten å få frem sixpacken på er å trene regelmessig både styrke,forbrenning og spise korrekt.

La oss fks ta middagen...så mye grønnsaker som mulig, en neve proteiner og karbohydrater fks kylling og ris. En form for kondisjons trening vær dag eller minimum 3 dager i uka i 30min burde gi resultater.

Start med å spise grønnsakene og la det synke litt før du går på proteinene og karb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...