SunnyCloud Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg trodde at det en sletter først går til papirkurv, så må det slettes derfra for å frigjøre plass på harddisken. Jeg slettet nettopp 137 GB, men noe av dette har forsvunnet uten at jeg har slettet det fra papirkurven. Er det en grense for hvor mye papirkurven kan inneholde? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det stemmer ja, normalt trur eg den står på 10% av total harddiskkapasitet. Det kan du finne ut av og regulere sjølv ved å høgreklikke på papirkorga og velge Egenskaper/Properties. Om du prøver å slette noko som er for stort eller prøver å slette etter att papirkorga er full meiner eg du skal få beskjed om dette og eit val om du vil fortsetje eller ikkje. Sidan dette er eit Windows-problem flyttes tråden dit. Endret 21. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Om du prøver å slette noko som er for stort eller prøver å slette etter att papirkorga er full meiner eg du skal få beskjed om dette og eit val om du vil fortsetje eller ikkje. Har fått denne meldingen ved andre anledninger. Nå slettet jeg masse ting på totalt 137GB. Fikk ikke denne meldingen. Har da disse dataene gått tapt, hvis de ikke finnes i papirkurv eller på sin opprinnelige plass? Jeg sjekket under egenskaper, og der står det at jeg har valgt: "egendefinert størrelse: Maksimal størrelse: 16900MB". Skulle vel bety at alt fikk plass i papirkurven? Endret 21. januar 2009 av byredyre Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Var det noko i papirkorga frå før av? Om det er vekke kan du jo prøve å finne det igjen med programmet Get Data Back. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Nei, jeg slettet alt før jeg begynte, for å ha kontroll. Jeg skal teste demoversjonen av GetDataBack. Hva skal jeg velge; NTFS eller FAT? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Spørs kva type partisjon du. Sannsynlegvis NTFS, høgreklikk på partisjonen og vel Egenskaper så står det om det er NTFS eller FAT32. Du finn ein veiledning her: http://www.getpcmemory.com/hard-disk-drive...-data-recovery/ Edit: Forresten så er 16900MB 16GB, forståeleg at det ikkje er plass då. Endret 21. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Edit: Forresten så er 16900MB 16GB, forståeleg at det ikkje er plass då. Der har vi forklaringen. Jeg trodde det var 169GB. Det var faktisk 16GB som ble gjenopprettet fra papirkurven. Da får jeg håpe at GDB kan hjelpe meg. Takk for rask hjelp . Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Installer helst GDB på en partisjon/disk du IKKE har slettet fra da overskriving av slettede filer kan gjøre det litt verre å få gjenopprettet de. Tror du kan installere GDB på en minnepenn... Endret 21. januar 2009 av trn100 Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Nå har jeg klart å gjenopprette wmp/avi. videofiler, men det ser verre ut med bildene. Får opp feilmelding i WMP at filformatet ikke støttes. Hva kan jeg gjøre her? Endret 23. januar 2009 av byredyre Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Har ingen peiling her, men kan det være at noen bilder/filer går under FAT istedenfor NTFS, som jeg nå har brukt? Hvordan kan det ha seg at det kun er bildene som ikke virker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå