Gå til innhold

Wifi problem E71, "ikke svar fra gateway"

Anbefalte innlegg

Har en Nokia E71, kommer ikke på mitt trådløse nettverk. Min forrige E51 kommer smertefritt på selv om det er åpen eller sikret nettverk. Får beskjed om at det"ikke svar fra gateway" Har lest på nokia sine forum og mange sliter med det. Har nextgentel og router av typen Thompson Speedtouch 585i. Lurer på om jeg må gi min telefon IP adresse o.l men vet ikke helt hvordan jeg gjør det. På hurtigmenyen står det at jeg er koblet til "Speedtouch" men når jeg skal gå til en nettside så kommer feil meldingen opp. Leste på forumet at en eller annen brukte noe program som het HandyWifi, men finner det ikke.

Denne artikkelen sier at man skal skifte MTU til 1492. Hva skal det være godt for? Og hva ligger speedtouch sin default på? Kan dette skade hastighet på min laptop via trådløst om jeg skifter på det?

Har 20 mbit fra nextgentel om det skal ha noe å si. Internetten er koblet igjennom en ip telefoni boks også om dette kan skape problemer, men bør jo ikke.

Kan noen hjelpe vær så snill :)?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
Har også den samme ruteren fant følgende på Nokia's sider:

http://discussions.europe.nokia.com/discus...essage.id=22105

Det går i korthet ut på å skru av QOS på Wireless interfacet.

1. Telnet inn på boksen

2. Kjør følgende kommando:

wireless qos config mode=disabled

3. avslutt med å kjøre saveall

Etter at jeg gjorde dette fungerte min E71 via ruteren :-)

TUSEN TAKK!!! Dette var det eneste tipset som har virket for min del. Nå blir det bare å lete etter mer informasjon om hvordan man bruker telnet på modemet, siden det virker på meg som om Telenor har full tilgang til alt der. Vil jo ikke ha noe av det.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...