itwiz Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hei Jeg har et Zyxel modem av typen Prestige 650R-T3 som jeg har fått fra min internettleverandør, så har jeg koblet til en trådløs router/switch til det modemet, så lurte jeg på hvordan jeg skal kunne koble meg til den trådløse routern for å sette passord på nettverket? 192.168.1.1 leder meg til Zyxel modemet. Men det skal vell være mulig å finne ut hvilke enheter som er koblet til modemet? Endret 21. januar 2009 av itwiz Lenke til kommentar
HaLV Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hmm det kommer ann på hva du mener med "router/switch". De er to helt forskjellige ting, hvis det er en switch finnes det ingen måte å koble seg til den på. Den er bare for å dele nettlinjen, dvs du kan koble til flere enheter på netverket ditt via denne. Tviler på at det er en router du har fordi da har du dermed to routere koblet til hverandre, noe som er helt unødvendig. For å sette passord på modemet kan du gjøre alt slikt på Zyxel modemet, dit du kommer med 192.168.1.1 Dette gjelder også for å finne hvilke enheter som er koblet til netverket, alt kan ordnes på modemet, dvs 192.168.1.1 i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
itwiz Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 For å forklare litt bedre. Jeg vil ha et passord på mitt trådløse nettverk. Routern jeg har fått av ISP`en min er ikke trådløs dermed har jeg en trådløs switch og det er denne jeg vil logge på. Har tidligere sett på feks SpeedTouch routere at det blir listet opp alt som er tilkoblet routern, er det noe slikt med Zyxel? Kunne ikke finne noe når jeg logget meg på. Kan jeg ikke dermed finne IP`en til den via noe slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå