Gå til innhold

PC vil ikke boote noe som helst...

TcB

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å fikse PC'en til en kamerat av meg, dette er en 333Mhz... Vel vel til problemet.

Det er at maskinen vil ikke boote fra CD eller diskett, har prøvd med diverse bootdisker. Tenker kanskje at man må flashe Biosen, for det er en 40x brenner som står i den og da kan vel kanskje Biosen være for gammel... Men som sagt gidder den ikke boote fra diskett heller. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Jeg vet at CD-rom virker...

Tilslutt tok jeg disken ut og instalerte OS fra min maskin(koplet ut mine disker). Da jeg puttet den i maskinen igjen begynner den å boote OS men så restarter den seg plutselig og går slik om og om igjen...

Kan dette ha med at det er XP jeg la inn og det ikke er anbefalt med kun 64MB ram..???

Takk for all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å boote med startup diskettene til Microsoft, men problemet er at maskinen virker som ikke gidder å boote fra noe som helst, Floppy'en lyser men ingenting skjer han går da bare på den gale instalasjonen av XP på harddisken...

(har satt A/floppy til første boot)

Lenke til kommentar

Fikk det til nå, endelig... :D

Hadde ikke sett godt nok etter i Bios, av en eller annen merkelig grunn hadde personen som satte opp denne disabled CD-rommene i Bios

Dumme meg skulle vel kanskje sjekket dette før all denne spørringen, men men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...