Gå til innhold

Sandbox Spill - Objekt Jakt.

Psykake

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg lurer på.

Hva er greia med å legge ut 100 flagg rundt omkring på kartet og gjøre det sånn at man ikke får rundet spillet 100% før man har funnet alle sammen?

Kanskje jeg som er bak mål, men jeg finner det lite givende og faktisk på grensen til idiotisk.

Er det noen andre som mener det samme? Eller syntes flesteparten at det gir et skikkelig kick til spillopplevelsen når de har brukt 20 timer på finne et par flagg?

Kanskje flestparten ser det som en premie fordi de utforsker hver cm av kartet, men for pokker, når jeg spiller gta 4 vil jeg ikke være en person som er over gjennomsnittet interessert i duer.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg syns er litt plagsomt med dette er at det kan til tider være greit å ha en lite pekepinne hvor mye du har igjen av spillet. Men når du runder spillet på 60% og har 40% igjen med ting som skal samles inn blir dette litt vanskelig.

Så ja, ser poenget ditt, men det har vell egentlig svært lite å si? Med mindre du er over gjennomsnittet interessert at det skal stå 100% på stats`en? :p

Lenke til kommentar

Hver sin smak, synes jeg. Jeg spiller fordi det er moro, ikke for å få 100% eller fullføre historien. Har ikke tall på hvor mange timer jeg brukte i GTA: San Andreas, men jeg åpnet aldri engang den siste byen. Mercenaries har jeg brukt mer tid enn hva sunt er på, men jeg fullføre det kun én gang. Brukte en helg i strekk i Spider-man 2 og fullføre hele historien og bonusoppdraget man fikk (få en million cash eller noe sånt), men jeg spilte i flere timer etter at jeg var ferdig. ;)

Lenke til kommentar

Mulig jeg husker feil, men fungerte ikke det ikke slik i crackdown at man fikk litt økning i statsa sine ved å samle orbs?

Syns hvertfall de fungerte veldig bra i Crackdown, for de aller fleste orbs var plassert på toppen av høy bygninger og du ble utfordret til å komme opp på steder du i utgangspunktet trodde var utilgjenglige.

I GTAIV syns jeg duene er litt kule, da veldig mange av dem er godt gjemt. Men jeg ville aldri i verden leita etter alle for å få 100%(sikkert også en achivment).

I Assassin Creed tok jeg faktisk alle flaggene i "hjembyen" men gadd aldri å utforske alle byene for flere flagg. Og syns neste det var et irritasjons moment.

I Far Cry 2 kunne man faktisk bruke diamantene til no veldig nyttig som gjorde at man brukte de ekstra minuttene det tok hvis man skjønte at det var diamenter i nærheten.

Konklusjonen min er at jeg syns "Objekt jakt" kan være spennende hvis man før en "reward" igjen for det annet at man har spilt spillet til døde og har utforsket hver eneste krok.

Lenke til kommentar
Mulig jeg husker feil, men fungerte ikke det ikke slik i crackdown at man fikk litt økning i statsa sine ved å samle orbs?

Syns hvertfall de fungerte veldig bra i Crackdown, for de aller fleste orbs var plassert på toppen av høy bygninger og du ble utfordret til å komme opp på steder du i utgangspunktet trodde var utilgjenglige.

Mmm, du har ikke alle, vil jeg tro? Når du har, la oss si fem, orber igjen. Så er de garanert ikke på de høyeste takene, eller på en så simpel plass. De tar like lang tid som de 695 før det.

Og, ja, jeg har alle. Tok sin tid. :p

Crackdown ftw.

Lenke til kommentar

Dersom pakkene har en hensikt så føler jeg det er greit så lenge en ikke MÅ finne alle.

Crackdown gikk greit da de gjorde deg istand til å hoppe høyere osv. GTA ga deg våpen dersom du fant et visst antall, men dersom de kun er der uten å gi noen særlig belønning så driter jeg i de... Gadd aldri å finne flaggene i AC eller duene i GTA 4.

Endret av GamerBoi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...