Gå til innhold

Forksjell på 480p, 720p og 1080p?

Jaudu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, 720p er nok det beste. Får du svarte striper oppe og nede når du bruker det? (Smale striper)

TV'en er det de kaller HD-ready, dvs at den viser bilder i minimum 720 horisontale linjer. Komponent kabelen du bruker er den kabelen som vil gi deg best bilde på den tv'en. HDMI vil bli minst like bra, men forskjellen mellom komponent og HDMI vil være umulig å se på en så liten skjerm.

edit: litt sen ja...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Du kan velge både 720p og 1080i på din TV, prøv begge to og bruk den som ser best ut. Det varierer kva som ser best ut frå skjerm til skjerm så vidt eg har fått med meg, men i dei fleste tilfellene er 720p best.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jada, 720p er nok det beste. Får du svarte striper oppe og nede når du bruker det? (Smale striper)

TV'en er det de kaller HD-ready, dvs at den viser bilder i minimum 720 horisontale linjer. Komponent kabelen du bruker er den kabelen som vil gi deg best bilde på den tv'en. HDMI vil bli minst like bra, men forskjellen mellom komponent og HDMI vil være umulig å se på en så liten skjerm.

edit: litt sen ja...

spilte rock band med 720p merka ikke noen sorte striper verken oppe eller nede :) grafikken var kjempe bra :) har bare spilt på 480p før x]. har ikke testa 1080i men tenker jeg lar den stå på 720p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...