suport Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, jeg har fått i oppgave å lage en reguleringssløyfe, der prosessen skal være en lyspære. Jeg skal få den til å lyse sterkere/svakere i forhold til mine settpunkt. Jeg lurte derfor på om jeg da skal lage en effektforsterker for å få regulert styrken på lyset, i forhold til utgangen på regulatoren som er 4-20mA. Takker for gode innspill. Suport. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Alternativet er pulsbreddemodulering. Det er ofte en foretrukket løsning. Mye enklere å lage. Spørs jo hva slags lyspære, svakstrøm eller sterkstrøm? Lenke til kommentar
suport Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Det er i grunnen det samme om jeg bruker svakstrøm eller sterkstrøm så lenge den gir fra seg varme. Hvordan fungerer pulsbreddemodulering? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvis du bruker en 230V pære så kan du kjøre et analogt SSR rele på utgangen til regulatoren og på de to andre koblingspunktene kobler du i serie med pæra. Dette vil gi 0-100% på 4-20 mA EDIT: Er ikke dette feil kategori for sånt? Greit at det er effektforsterker, men er lettere med en løsning som er over Endret 22. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
suport Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Det er mulig dette er feil kategori men var usikker på hvor jeg skulle poste. Takk for ditt innlegg, det høres ut som et godt forslag, så nå må jeg gå til anskaffelse av et SSR rele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå