Kick1 Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 jeg installerte CPUIdle (www.cpuidle.de) i går, og veeeldig fornøyd med resultatet. Før var cpu'en min GAANSKE varm, opptil 72°C med sidedøren på under maxload, og ca 65° ved idle. Nå har jeg fått pressa den ned i 41°C under normal bruk, 34°C under idle... *** ANBEFALES *** www.cpuidle.de Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hmm, hvordan fungerer dette programmet da? Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Sånn står det i programmet: "CpuIdle lowers the CPU temperature by disabling the CPU when not needed. This prolongs the CPU life (...) and cuts power consumption." Linux har faktisk dette innebygd, men når jeg blir nødt til å kjøre Windoze, er dette nokså praktisk, ja Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 jeg og hadde dette programmet og det funka fett men etter ei uke så brukte programmet plutselig 100% av CPUèn konstant og eneste løsningen jeg fant var å avinnstalere programmet. Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Akkurat dette skjedde med meg også, installerte programmet nettopp, og etter 5 min. Brukte det 100% ac CPU, så vi får vell vente til de kanskje klarer å fikse på "buggen" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hei gutter Hvilket os bruker dere, win nt/2k/xp har samme funksjonen i systemet allrede. Programmet funker som en brems på cpu'en, slik at cpu'en ikke er 100% aktiv ved idle, den går på spare bluss kan en vel si. Dårlig forklart gutter, men håper dere skjønte hva eg prøvde å forklare alikevel Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 installerte cpuidle etter og ha lest om det her. cpu tempen min har gått ned med 10grader . da lurer jeg på om det vil påvirke spill? vil cpuidle tvinge cpu til idle mens man spiller? Lenke til kommentar
J_L Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 ChalStye Skrevet: 14 Apr 2003 12:44 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- jeg og hadde dette programmet og det funka fett men etter ei uke så brukte programmet plutselig 100% av CPUèn konstant og eneste løsningen jeg fant var å avinnstalere programmet. Fra Cpuidle sine sider Q: When I start CpuIdle, the CPU usage immediately climbs to 100%- what's wrong? A: When CpuIdle is running, it will use all otherwise idle time to keep the CPU cool, by executing the HLT command. Unfortunately Windows does not recognize the difference between normal CPU usage and CpuIdle's cooling commands that only consume otherwise "spare" time. This does not affect normal applications. sjantiok Skrevet: 14 Apr 2003 16:11 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- installerte cpuidle etter og ha lest om det her. cpu tempen min har gått ned med 10grader . da lurer jeg på om det vil påvirke spill? vil cpuidle tvinge cpu til idle mens man spiller? Kjørte et par bencmarkprogrammer med og uten Cpuidle aktivert. Power test viste 2 til 4 prosent lavere verdi på enkelte prosessoroppgaver Lenke til kommentar
Taarec Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Den negative delen er jo at det er shareware og ikke freeware Lenke til kommentar
J_L Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Taarec Skrevet: 14 Apr 2003 19:23 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Den negative delen er jo at det er shareware og ikke freeware Vet ikke om den er der ennå http://fosi.ural.net/ Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Old news. Har brukt programmet leeeeeeenge. Uansett, liten vits med det. Så lenge alt er stabilt, er det ikke noe poeng i å være hysterisk angående temperaturer Lenke til kommentar
J_L Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Silenoz Skrevet: 14 Apr 2003 19:48 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Old news. Har brukt programmet leeeeeeenge. Uansett, liten vits med det. Så lenge alt er stabilt, er det ikke noe poeng i å være hysterisk angående temperaturer Enig, men mange skal ha så lav temperatur som mulig. De klarer å overklokke litt mer. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Silenoz Skrevet: 14 Apr 2003 19:48 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Old news. Har brukt programmet leeeeeeenge. Uansett, liten vits med det. Så lenge alt er stabilt, er det ikke noe poeng i å være hysterisk angående temperaturer Enig, men mange skal ha så lav temperatur som mulig. De klarer å overklokke litt mer. Ja, men da er ikke et program løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå