Gå til innhold

CPUIdle

Kick1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn står det i programmet:

"CpuIdle lowers the CPU temperature by disabling the CPU when not needed. This prolongs the CPU life (...) and cuts power consumption."

Linux har faktisk dette innebygd, men når jeg blir nødt til å kjøre Windoze, er dette nokså praktisk, ja :)

Lenke til kommentar

Hei gutter

Hvilket os bruker dere, win nt/2k/xp har samme funksjonen i systemet allrede.

Programmet funker som en brems på cpu'en, slik at cpu'en ikke er 100% aktiv ved idle, den går på spare bluss kan en vel si.

Dårlig forklart gutter, men håper dere skjønte hva eg prøvde å forklare alikevel :D

Lenke til kommentar

ChalStye Skrevet: 14 Apr 2003 12:44    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

jeg og hadde dette programmet og det funka fett men etter ei uke så brukte programmet plutselig 100% av CPUèn konstant og eneste løsningen jeg fant var å avinnstalere programmet.  

Fra Cpuidle sine sider

Q: When I start CpuIdle, the CPU usage immediately climbs to 100%- what's wrong?

A: When CpuIdle is running, it will use all otherwise idle time to keep the CPU cool, by executing the HLT command. Unfortunately Windows does not recognize the difference between normal CPU usage and CpuIdle's cooling commands that only consume otherwise "spare" time. This does not affect normal applications.

sjantiok Skrevet: 14 Apr 2003 16:11    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

installerte cpuidle etter og ha lest om det her.  

cpu tempen min har gått ned med 10grader  .  

da lurer jeg på om det vil påvirke spill?  

vil cpuidle tvinge cpu til idle mens man spiller?  

Kjørte et par bencmarkprogrammer med og uten Cpuidle aktivert.

Power test viste 2 til 4 prosent lavere verdi på enkelte prosessoroppgaver

Lenke til kommentar

Silenoz Skrevet: 14 Apr 2003 19:48    Tittel:  

Old news. Har brukt programmet leeeeeeenge.  

Uansett, liten vits med det. Så lenge alt er stabilt, er det ikke noe poeng i å være hysterisk angående temperaturer  

Enig, men mange skal ha så lav temperatur som mulig. De klarer å overklokke litt mer.

Lenke til kommentar

Silenoz Skrevet: 14 Apr 2003 19:48    Tittel:  

Old news. Har brukt programmet leeeeeeenge.  

Uansett, liten vits med det. Så lenge alt er stabilt, er det ikke noe poeng i å være hysterisk angående temperaturer  

Enig, men mange skal ha så lav temperatur som mulig. De klarer å overklokke litt mer.

Ja, men da er ikke et program løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...