ADT Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det tøffe LCD-markedet med stadig nye aktører økt konkurranse de siste årene har fått prisene til å stupe. Les mer Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kanskje man skulle gå til innkjøp av ny TV? Lenke til kommentar
khare Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det her er like troverdig som når eiendomsmeglere går ut og sier at det norske eiendomsmarkedet er i ferd med å snu. Dette er ikke en uavhengig analytiker, men direktør i et firma som har store penger å tjene på å spre slike spådommer. Det er naturlig at prisutviklingen på ny teknologi flater ut etterhvert, men konkurransen og utviklingen er fortsatt så enorm at vi som forbrukere vil få mer for pengene også i årene fremover - både i form av lavere priser og forbedret teknologi. Endret 21. januar 2009 av khare Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kanskje jeg skal spandere på meg en TV snart og da. Har en 21" CRT uten fjernkontroll Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg tror ikke prisene vil slutte å synke, men jeg tror gjerne at hastigheten prisene faller med vil avta, men jeg tror ikke kurven blir flat på et par år ennå (hvis den noen gang blir). Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg noterer meg at viewsonic har laget en flash reklame for deres vx2265wm, som er en 120hz lcd skjerm 22" 1680x1050. Den blir gjerne lansert til en litt dyrere penge, men det er bare tids spørsmål før alle andre lcd skjermer blir da skit billige. Mao bunnen er ikke nådd enda. Kanskje på større TV'r og sånt, det har jeg ikke peiling på. Men for data skjermer, ikke faen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det her er like troverdig som når eiendomsmeglere går ut og sier at det norske eiendomsmarkedet er i ferd med å snu. Dette er ikke en uavhengig analytiker, men direktør i et firma som har store penger å tjene på å spre slike spådommer. Det er naturlig at prisutviklingen på ny teknologi flater ut etterhvert, men konkurransen og utviklingen er fortsatt så enorm at vi som forbrukere vil få mer for pengene også i årene fremover - både i form av lavere priser og forbedret teknologi. Enig. Dette er en "skurk" som leder ett firma som allerede er avslørt å drive med "dirty tricks". Så dette er kun ett forsøk på å spre litt FUD som kan lede til mer bonus/fortjeneste. Mao: En god sjef ("moneywise"). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg tror på at konkurransen er hard, men ikke at vi har nådd noen prisbunn som om det skal opp igjen. Jeg tror prisene på LCD aldri vil stige nevneverdig. Prisene vil nok fortsette å synke, men ikke så mye som før. De delene av LCD-markedet som er mest innbringende er nok de med spesielt bra spesifikasjoner (svært høy kontrast, bra fargespekter, oppdateringshastighet etc) fordi de koster nok teknisk sett det samme å produsere som billigere skjermer, men salgsprisen er høyere. I tillegg tror jeg 50" og oppover er svært innbringende. Prisene vil sikkert rase en god del fremover for så store skjermer. F.eks får man 46" med full HD til 9000 kr nå, mens 55" koster over 230% mer, selv om det bare er ~43% større areal. I 2009 og 2010 tror jeg det vil bli svært innbringende å tilby TVer med 240 Hz, svært tynne design, diverse dekodere og PVR-mulighet, samt god direkte mediestøtte fra minnepinne, ekstern harddisk eller lokalnettverket. På den andre side vil det bli lite å tjene på "dumme" TVer uten USB og TP-tilkoblinger, dårlig kontrast, "bare" HD-ready oppløsning, 50Hz osv. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvor mye koster en _god_ 22" nå? Hva er det beste jeg kan få for f.eks 2000kr? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Full HD ser best ut på 40" 42" og rundt 50" 55"...Når de ser det på 60" er pixlene mer dratt utover og dårligere bilde som burde hatt mye høyere oppløsninger. 10" og opp til 37" har ikke så forferdelig mye glede av full HD, når petensialet ikke kommer til topps før du når 40". Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 ikke serlig troverdig nei, godt mulig nedgangen har flatet ut en periode, marginene er allerede lave. finanskrisen burte redusere prisen på 50+", det er kapital varer, de fleste kan klare seg med noe mindre om de vil spare og alle vet at prisene synker så det lønner seg og vente. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 sitter med 9 år gammel 19" panasonic crt... fin den, foruten om at den bruker 115W og genererer et lass med varme, samt veier rundt 17kg og er rundt 45cm dyp... tar halve pulten min... så får vel kjøre på med en 24" lcd snart Lenke til kommentar
RomTorsk Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Full HD ser best ut på 40" 42" og rundt 50" 55"...Når de ser det på 60" er pixlene mer dratt utover og dårligere bilde som burde hatt mye høyere oppløsninger.10" og opp til 37" har ikke så forferdelig mye glede av full HD, når petensialet ikke kommer til topps før du når 40". Takker så mye for den Endret 21. januar 2009 av Kaufman Lenke til kommentar
alijens Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Til Snotrus. ehh...har du sett full hd på 60 tommer. Eller er du en av de som står med lupe foran skjermen? Dette var ett utsagn som ikke har rot i virkeligheten! Ps: prisene på noen lcd skjermer har allerede gått opp. Men det er jo ikke sikkert det holder seg slik da. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Så den 32" TV-en en får kjøpt på Elkjøp til (pris) med HDMI og "bra spesifikasjoner" kommer til å stige i pris? :!: Så å spandere på seg en kvalitets 32" med 720p er tingen om en ikke skal opp på 40+ ? Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Blir interessant å se pris utviklingen fremover. Jeg personlig er på jakt etter 2 x 22" skjermer som jeg kan ha på veggen i stedet for denne gamle 19" CRT skjermen fra Hansol som jeg har hatt med meg i.. Tja.. 9 år snart? =P Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hmmm... Nå fikk jeg plutselig lyst på en ny 17-19" skjerm og kjøre dual monitor... Får se hva budsjettet holder til utover våren. I første omgang så er et hardware raid kort og 2 vertex prioritert over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Til Snotrus. ehh...har du sett full hd på 60 tommer. Eller er du en av de som står med lupe foran skjermen? Dette var ett utsagn som ikke har rot i virkeligheten! Synes du virkelig det ja ok.. det er smak og behag, noen mennesker ser feks ikke forskjellen på ditt og datt slik som 30 Hz og 120 Hz. Jeg er kanskje nøye\kresen på bildet ja og studerer dem gjerne nærme. Til Chokke... jepp 720p er fint på 32 tommer. Mulighet for øyet å se 1080p En persons evne til å skille små detaljer er beskrevet som "visuelle acuity". Når enkelte piksler er knapt løse, økt oppløsning gir liten nytte for betrakteren med mindre leseavstand er kortere eller skjermen forstørres. Således for 1080p TV viser, er det en Minimumsstørrelsen til avstand ratio for å se en betydelig fordel. Muligheten for øyet å løse 1080p innhold også avhenger av mengden kontrast i bildet. For optimal visning, er det anbefalt å sitte i en avstand på omtrent tre ganger diagonal måling av skjermen. - Wikipedia..oversatt med Google språkverktøy. Mulig jeg sto for nærme 60" tommeren også Endret 22. januar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Mannen har helt rett i at det er billig nå! Ble tilbudt Pioneer sin 50" plasma (husker ikke modell) til kr. 19.000,- Halv pris i forhold til veiledende! Broderen til damen kjøpte akkurat sony sin nyeste 46" LCD + en PS3 med noe tilbehør for 16 tusen blank! Det jeg er helt uenig i er at prisen er i bånn, det står nye ny teknologi på trappen, da særlig OLED, noe som er grunnen til at jeg ennå har min gamle 36" sony CRT den ble prutet ned til 4000! like før flatskjermene kom. En BØR ha godt av når en kjøper store dyre skjermer nå. Leverandørene er blitt redde for å brenne inne med dem. BTW: Sony kommer til å slite bigtime med alvorlig høy kurs på yen, blueray som ingen vil ha og PS3 som de store markedene i asia ikke har råd til! (kilde BBC) Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Min Acer 24" kosta meg over 6000 kroner for to år siden... Nå koster den under 3000 kroner, det sier litt... Hvordan kan de fortsette å senke prisene enda mer? Ser ut som om de går på anabole steroider ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå