Damp Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Var i minibanken i stad, der stod det "Disponibelt: 2300 nok | Bokført: 22 nok", hva vil dette si? Har jeg 2300 kroner?? Og hva vil det si at noe er bokført? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=887272 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Om du f.eks. har BSU vil du ha disponibelt eit lite beløp av den kontoen, mens resten står kun som bokført. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Så disponibelt er nødvendigvis ikke det jeg har på kontoen? Viser det bare hvor mye jeg kan bruke innen en viss tid? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Disponibelt er det du kan bruke, har du en positiv differanse mellom disp. og bokført har du som regel nettopp fått inn en sum, og omvendt har du som regel nettopp brukt/belastet en sum. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 I tillegg kan man godt være obs på at det ofte kan være spesifisert disponibelt beløp i kort og disponibel saldo på konto og at det er en vesentlig forskjell på disse. De aller fleste debet- og kredittkort har en grense for hvor mye du kan ta ut i minibank i løpet av en gitt tidsperiode (ganske vanlig med en periode på 7 dager). Disponibelt i kort forteller deg derfor hvor mye du har igjen av denne kvoten i inneværende periode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå