Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) *klipp klipp* Interessant å få høre noen synspunkt fra en som har dykket ganske langt ned i kulturen der. Kjenner et par som bodde i Japan 1-2 år og har snakket litt med de. De sa mye av det samme som deg turbz, men de "fløt på toppen" av alt dette da de ikke bodde der fast. Da kulturen er såpass forskjellig er nok det det beste. Bor man der en stund eller studerer så vil man nok klare å leve slik. Så Korea er altså enda verre, har du erfaringer med Hong Kong, Singapore eller andre land i nærheten? Har selv bodd i Vietnam et par år, og har veldig lyst tilbake til sørøst-asia for å studere en periode. (meh, ny side..) Endret 23. januar 2009 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
turbz Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) *klipp klipp* Interessant å få høre noen synspunkt fra en som har dykket ganske langt ned i kulturen der. Kjenner et par som bodde i Japan 1-2 år og har snakket litt med de. De sa mye av det samme som deg turbz, men de "fløt på toppen" av alt dette da de ikke bodde der fast. Da kulturen er såpass forskjellig er nok det det beste. Bor man der en stund eller studerer så vil man nok klare å leve slik. Så Korea er altså enda verre, har du erfaringer med Hong Kong, Singapore eller andre land i nærheten? Har selv bodd i Vietnam et par år, og har veldig lyst tilbake til sørøst-asia for å studere en periode. (meh, ny side..) Korea er som en forsterket versjon av Japan på nesten alle områder. De er dog litt mer tilbakeholdne på seksualitet og perversitet. De drikker til gjengjeld enda mer. Vil også påstå at den generelle Koreaner er enda mer fremmendfiendtlig enn den generelle Japaner, og det er faen meg godt gjort Singapore har jeg bodd fast i ca 2mnd. ELSKET det ! Utenom det har jeg bare vært der på mindre turer i forbindelse med jobb. Hong Kong har jeg vært i 3 ganger, også det i jobbsammenheng. Har vært i en del andre land i Sri Lanka,Asia, Thailand, Filippinene, Laos, Malaysia, Indonesia, men dog bare i feriesammenheng, og for kortere tid. Hvis jeg kan anbefale noe måtte det ha vært Singapore. Helt klart det kuleste stedet i Asia. Endret 23. januar 2009 av turbz Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nei, det er bare rent på turiststeder Tull, Japan er rent. Jeg kjenner flere folk som bor i Japan, eller har bodd i Japan og alle har sagt at Japan er rent. F.eks. her et tilfeldig sted i Tokyo, ingen turister i sikte og det er ikke noe søppel http://www.spa.ucla.edu/up/webfiles/tokyo-shinjuku-45_4.jpg Klarer du å bevise det du sier i det hele tatt? Jeg kommer inn hvor jeg vil, jeg snakker japansk og kan kulturen ut og inn, så mye en kan lære seg så lenge en ikke er født der Så hvorfor klager du på at de kaster deg ut av klubber hvis de ikke gjør det? Nope, du VIL bli skufftet. Jeg har fått fitte i tonnevis (kjæreste nå da men), men igjen, jeg snakker japansk Sikkelig skuffet, men jeg har ingen planer om å dra til Japan. Jeg tror holdningen du utviser nå viser hvorfor du ikke er særlig godt likt i Japan. Du har seriøst ingen anelse før du har bodd her. Jeg også visste at de var perverse før jeg kom hit, men du har seriøst INGEN anelse hvor sykt perverse de er. Enn må bo her en stund før man virkelig opplever det Sikkert, jeg skal ikke kommentere dette, fordi jeg kan for lite om det. Subjektivt blir det nok ikke. Det finnes mange flotte japanske damer, som de fleste nok ville likt, men gjennomsnittet er meget dårlig Jo, hvor fine jenter er absolutt subjektivt. At du ikke liker japanske jenter betyr ikke at alle ikke gjør det. Med mindre du skal gå å lage egen mat, ved å handle på et kjøpesenter hvor de har ytterst få ingredienser jeg klarer å lage mat med, så blir det dyrt ja Problemet ligger i at du bare ønsker å kjøpe vestlig mat. Prøv å kjøp litt japansk mat og du vil ha mer enn nok mat. Prøv å bare kjøp japanske mat her i Norge, det vil ikke fungere særlig godt det heller. Å ta skylden for noe er mye mer alvorlig i japansk kultur. Jeg har sett ansatte kline med sjefen sin for å prøve å blidgjøre han, selv om de er gifte osv (vi snakker menn som kliner her, det skjer mer enn du ville trodd) Tviler på at dette er særlig normalt, fordi da hadde flere enn deg nevnt det. Jeg forstår japansk kultur bedre enn de aller fleste Jeg tror at hvis du hadde hatt den forståelsen for japansk kultur ville du ha klart å hatt det mye bedre i Japan og du ville aldri ha skjellet ut sjefen din. De lukter maten sin, som alle personer gjør. Jeg mener det stinker Du har ingen rett i å si at de stinker, fordi du ikke liker lukten på maten. Kulturen i Kina er så ABOSLUTT ikke lik vesten, men det får bli en annen diskusjon. Koreansk kultur er mye verre å forstå enn den japanske. Jeg er i møter, og spiser middag med japanere så og si hver eneste dag, i hele uka. Kan nevnes at de aller fleste er noen fyllebøtter også, 10 ganger verre på å drikke seg snøblind enn nordmenn er. Jeg har Japansk kjæreste (er ikke stort annet valg da), og bor i en standard japansk leilighet. Landet er noe jeg ikke hadde vært i om det ikke var fra jobben, og tro du meg, jeg elsker å oppleve nye kulturer. Ukultur slik det er (spesielt i Korea), men også i Japan er noe jeg ikke gidder å bry meg om engang Jeg skrev ikke at kulturen i kina er lik vesten. Jeg skrev at den er mer lik vesten. Det er noe helt annet, og det er sant. Det jeg mener er at en fra vesten vil lettere klare å få seg venner og bosette seg i Kina enn i Japan. De er rett og slett mye mer åpne. Dette handler ikke om ukultur. Dette handler om annerledes kultur enn du er vant til. For meg virker det heller som om øst-asiatisk kultur ikke er noe for deg. Jeg mener at du skylder Japanere og Koreanere enn unnskyldning for å være så frekk mot dem og anklage dem for å lukte vondt, og å være stygge. Hvis du synes øst-asiatere er så forferdelig hvorfor får du deg ikke en jobb utenfor Asia. Det er ingen som tvinger deg til å jobbe der. For å nevne det, har du like mye respekt fra meg som hvilken som helst blogger, og de fleste er ikke like negative som deg. Skal jeg tro på en tilfeldig blogger som tydligvis hater alt av øst-asia, eller skal jeg tro på majoriteten av bloggere? Endret 24. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Majoriteten wapanese er blindet av sin elsk for alt japansk. Lenke til kommentar
Myou Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Majoriteten wapanese er blindet av sin elsk for alt japansk. Fullt mulig, men ikke ta alle under samme kam. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jo, å skjære alle over én kam er artig. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Majoriteten wapanese er blindet av sin elsk for alt japansk. Fullt mulig, men ikke ta alle under samme kam. Han gjorde ikke det. Han sa at majoriteten er blindet av sin elsk, ikke alle, og det er jeg enig i. En annen ting er at majoriteten drar aldri til Japan heller. Endret 25. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Myou Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Vel, så lenge han ikke refererer til meg (noe det ser ut som han allerede har gjort) så bryr jeg meg ikke. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg skrev ikke at kulturen i kina er lik vesten. Jeg skrev at den er mer lik vesten. Det er noe helt annet, og det er sant. Det jeg mener er at en fra vesten vil lettere klare å få seg venner og bosette seg i Kina enn i Japan. De er rett og slett mye mer åpne. Nekter å tro at det er noe mindre kultursjokk å reise til Kina for en vestlig person, selv om det sikkert er ting som er verre/bedre mellom Kinesisk og Japansk kultur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå