Nevvis Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Putta nylig inn nytt minne, 3x1GB ddr. Datamaskinen starter opp som vanlig, BIOS og lasting av Windows XP fungerer fint, men idet innloggingsskjermen skal komme opp blir skjermen svart. Kan høre at maskinen jobber og logger inn når jeg gjør det i blinde, så virker som alt fungerer utenom bildet. Når jeg starter linux skjer det samme, rett etter Grub blir skjermen svart. Har prøvd å resette CMOS, men det hjalp ikke. Noen som har et tips? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Har testet litt mer nå. 2 brikker à 1GB går, enten de står i slot 1 og 2 eller 2 og 3, men med 3x1GB får jeg nevnte problem, og setter jeg en av de gamle brikkene (512MB), dvs. 2,5GB til sammen så vil ikke windows engang starte. Glemte jo å nevne specs.. HK: MSI K8T Neo FIS2R RAM: OCZ 2048 MB Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB) (kjøpte to pakker, men bruker bare 3 av brikkene) Har det dual-channel-greiene noe å si? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Så vidt jeg kan skjønne, så støtter det kortet ikke mer enn 2GB DDR400. Setter du i mer enn det, får kortet hikke. Fra MSI sin side: Supports a maximum memory size of 2GB for DDR400 http://global.msi.eu/index.php?func=prodde...amp;prod_no=565 Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Aaah, så bare at den støttet 3GB jeg, får prøve å stille ned til 333 da. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå