vicheous Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 I Norge er vi smarte å kjøper det beste! Rekordår for spillbransjen Salg av spill og spillkonsoller inn til butikk økte fra 593 millioner i 2007 til 668 millioner i 2008 - en solid økning på 12,6 prosent. Det forteller Norsk spill og multimedialeverandør-forening (NSM) i en pressemelding, hvor det også slås fast at vi med det snakker om et rekordstort spillsalg her i Norge. Tallene fra 2008 viser dessuten at Playstation-merkevaren står sterkt i Norge. Omsetning av Playstation 3-spill hadde en markedsandel på 25,8 prosent, mot 15,4 og 13,2 prosent for henholdsvis Xbox 360 og Nintendo Wii. Markedsandelen for Nintendo DS lå på 10,5 prosent, mens markedsandelen til PC-spill sank noe til 8,2 prosent. Ifølge pressemeldingen viser omsetningstallene for 2008 at Nintendo Wii var Norges mest solgte spillkonsoll, tett fulgt av Playstation 3. OBS! Det understrekes i pressemeldingen at tallene for Xbox 360 sannsynligvis er endel høyere. Microsoft rapporterer ikke salgstall direkte, oversikten til NSM er derfor basert på tall fra tredjeparts-distributører. Kilde:VG Lenke til kommentar
dannad Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Betyr dette at det er flest PS3-konsoller i Norge, eller betyr det bare at PS3-eiere kjøpe flere spill enn andre konsolleiere? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ville tro det er det siste. Jeg ser ikke for meg at attach-raten til Wii er like høy. Potensiale er hvertfall større på PS3. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Før denne tråden går vidare stenger eg den og henviser til følgande tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1063607 Litt av grunnen til at den blir stengt er kommentarer som oppfordrer til krangling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg