Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp, plutselig passord på min konto i Vista

Anbefalte innlegg

hei, da jeg skulle skru på laptopen i dag måtte jeg skrive inn passord for å komme logge inn på profilen min. Har bare en brukerkonto og bor alene, så ingen som kan ha gjort det.

Hvordan er det mulig at dette kan ha skjedd, og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hei, da jeg skulle skru på laptopen i dag måtte jeg skrive inn passord for å komme logge inn på profilen min. Har bare en brukerkonto og bor alene, så ingen som kan ha gjort det.

Hvordan er det mulig at dette kan ha skjedd, og hvordan fikser jeg det?

Dersom du ikke husker å ha gjort det (utilsiktet), så er det noen som har "hacket" PC'en din utenfra (mest som ett pek).

Du ser kanskje at det siste er usannsynlig. Eller at du sitter med en stjålet laptop og bruker forumet til å hjelpe deg med "cracks".

Gitt at det siste ikke er tilfelle har jeg følgende å si:

Det du kan gjøre er å logge deg på i "safe modus", gitt at du har ett blankt passord for Adminstrator.

Og så endre/sette passord for din konto (google/søk på Microsoft supportsider.. jeg har ikke oppskriften foran meg, og det er mulig dette ikke funker for Vista).

Neste alternativ er jo å reinstallere (uten å formattere).

Dersom du er en "vanlig" bruker dvs. *en* HD med *en* partisjon, og i tillegg alt du har lastet ned/lagret ligger på default sted (c:\user\<brukerid>) så sliter du.

Og lærer kanskje noe av dette for ettertiden.

:)

Lenke til kommentar
Ingen av disse måtene fungerte, virker ikke som det er noen som har peiling på dette her, er det noen som vet hva som skal gjøres hadde det vært fint. Har forresten vista.

bruk offline ntpassword recovery det er ett verktøy du finner på nett...

og skann maskinen for virus

Lenke til kommentar

Gidder ikke og lese igjennom, men ihvertfall;

Tanta mi hadde får noen år siden mange virus på pcen sin, det resulterte i at bildene hennes ble slettet, og det kom plutselig passord på brukerene.

Det var XP, sikkert 03 / 04 modell.

De repratørene sa at alle de problemene var kun grunnet virus.

Så kanskje du har noe lignende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...