Hardfredd Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, har en heftig pa forsterker som har noen utrolig styøende 24 volts ADDA 80x80mm vifter. Disse ser helt vanlig ut, med vanlige kontakter, det eneste problemet er at disse er 24 volt. Forsterken er beregnet på å levere mellom 800-2400W kontinuerlig, så den blir ikke lunken en gang til mitt bruk. Kjenner noen til stillegående 24 volt vifter? Finnes det en måte jeg kan koble til 12v vifter i steden? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Regn ut hvor stor motstand du trenger for å kunne kjøre den på lavere volt. Er mulig at du trenger kjøling på den motstanden også, men om du plasserer den slik at den blir kjølt av vifta skulle det nok gå bra. Her har du et pot-meter som er en variabel motstand du kan koble på vifter. Kjøp en slik en og koble på så skal du se at det blir litt roligere. Om den liker at den får 24v i stedet for 12v er jeg ikke sikker på, men du kan jo teste den under oppsyn og se om den blir for varm av å stå på en stund; http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97945 Endret 21. januar 2009 av P-in-P Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Maks. belastning pr. kanal : 0,25 A tror du skal slite litt med det der altså. U*I=24*0,25=6watt. 6watt er ikke mye om man skal kjøre på med fks en delta vifte (som trekker 24watt på 12volt). Jeg regner jo med att du vil beholde kjøling på ett greit nivå. hva med garantien btw? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå