Gå til innhold

Hvordan lager jeg Bootdisk, i Linux eller Grub?

Anbefalte innlegg

siden at jeg skal rekomplimere kjernen i Linux så måtte jeg vist nok han en bootdiskett, liggende, dette hadde ikke jeg opprettet under installasjonen, så nå skal jeg opprette en bootdisket men er ikke sikker på hvordan jeg gjør det. siden at jeg bruker Grub som bootloader vil bootdisketten opprettes spesielt for Grub eller kan den også brukes av Lilo. ikke det at jeg har tenkt til å bruke lilo altså. men bare lurte, hvordan jeg skulle gjøre det.

Håper noen vil hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tusen takk, skal prøve den litt senere i dag tror jeg. men takk iallefall, begynner å skjønne mer og mer av linux nå, enn jeg gjorde første gangen jeg prøvde linux, men jeg skal prøve å søke litt mer på nette og på google, før jeg neste gang stiller et spørsmål.

Lenke til kommentar
tusen takk, skal prøve den litt senere i dag tror jeg. men takk iallefall, begynner å skjønne mer og mer av linux nå, enn jeg gjorde første gangen jeg prøvde linux, men jeg skal prøve å søke litt mer på nette og på google, før jeg neste gang stiller et spørsmål.

Synes det er helt greit at du spoer spoersmaal som dette.

Dette ikke er ett spoersmaal som har gaatt igjen tusen ganger foer her paa forumet.

Visst det var ingen som spurte spoersmaal saa hadde det ikke blitt noen treff naar du soekte etter noe :) (Iallefall blit mindre treff)

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at du spoer spoersmaal som dette.  

Dette ikke er ett spoersmaal som har gaatt igjen tusen ganger foer her paa forumet.

Visst det var ingen som spurte spoersmaal saa hadde det ikke blitt noen treff naar du soekte etter noe :) (Iallefall blit mindre treff)

Jeg spurte det engang :lol:

se her :woot:

edit: bomma litt i BBcoden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...