Gå til innhold

Ta backup av mailinnboks

Anbefalte innlegg

Skal snart gå over fra PC til Mac og driver derfor nå med å få overført ting og tang jeg vil ha videre på Macen, over på en ekstern harddisk. Skal selge den PCen jeg har nå, så jeg må få slettet alt osv.

Så kom jeg til å tenke på mailinnboksen min. Jeg vil ikke miste de mailene jeg har fått og jeg lurte derfor på om det var mulig å få alle mailene mine i innboksen ned i en fil som jeg kan legge på den eksterne harddisken, for så å gjennopprette den filen når jeg kom over på Mac. I så fall hvordan gjør jeg det?

EDIT: Jeg bruker Windows Mail som mailprogram.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er cirka 12 år siden jeg brukte Mac sist så jeg har ikek peiling. Jeg regner med at noen Mac-fantaster på forumet kan svare på det eller du finner en workaround hvis du søker litt rundt.

jeg kan eventuelt flytte tråden til mac-delen av forumet så kan en av de som vet det kanskje svare.

Lenke til kommentar

Flytt den over dit du ;)

Søkte litt rundt og da virket det som om jeg måtte importere til et annet mailprogram først, for så å eksportere en fil som kunne importeres til Mac mail.

Et av de programmene var Mozilla Thunderbird, men det programmet hadde jo selvsagt ikke muligheter for å importere fra Windows Mail. Så om noen har bedre forslag så er det bare å komme med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...