Gå til innhold

Film: Filmer fra 1MK (tilbakemeldinger?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rent bortsett fra at jeg hatet alle tre hardt og intenst skal jeg komme med noen kommentarer.

Film 1: At dere brukte themesangen til The X-Files ødela mye. Selv konseptskissene til The X-Files er bedre enn den møkka her. Den amatørmessige klippingen vekk fra themet og til snakkingen ble for brå. Effekten med løvet som falt ble for amatørmessig. Konseptet med et "killer leaf" ble for dumt. Skuespillerne overspilte for mye slik at det bare ble dumt. Crap.

Film 2: Dårlig klipping. Dårlig idé. Dårlige "effekter". Det at det blir klippet til sort under det som dere faktisk kunne scoret litt på tapte dere masse på. Filmen ble for dum. Rævva.

Film 3: Å stjele et konsept som fungerte ekstremt dårlig på kino/film for så å lage en 58-sekunders dårlig "remake" av dette fungerte ekstremt dårlig. Det virker som om det ikke er gjort noe som helst forsøk på å komme opp med en bra idé til et konsept som dere kunne lage. At kniven står mellom brystkassen og armen ses for bra, hvorfor ikke la kniven ligge blodig ved siden av personen som ligger og spiller død? Ganske godt gjort at en person som blir knivstukket og drept ikke har en eneste blodflekk på seg. At skolegården heller ikke er tom blir for dumt. (står faktisk to biler der som begge står og går..) Møkk.

Sier ikke at jeg kunne lagd noe bedre selv. Eller, jo det gjør jeg faktisk.

Første året på Medier og kommunikasjon? Håper det, for dere bør ha lært mer på andre og/eller tredje.

Sånn, det var mine kommentarer. Ha en fortsatt fin dag. Min er ødelagt.

Lenke til kommentar

Hahaha. Okei, takk for kritikk, ihvertfall :) Skal prøve å holde en saklig respons.

Film 1: Der skal jeg ikke si noe, for den var jeg ikke med på.

Film 2: Bare til din informasjon, film 2 og 3 er bare korte øvelsesklipp vi laget som en oppgave i filmfag, der vi jobbet vel ... 5 skoletimer med klippene. At vi klippet til sort når han blir drept av en motorsag er vel ganske logisk? Tror du vi har pengene, tiden eller kunnskapen til å lage en sånn scene? Og idé? Filmen eide ingen idé. Øvelsesklipp.

Film 3: Vi stjal ingen konsept, det var oppgaven vår. "Lag en scene fra en skrekkfilm med samme shaky kamera som Cloverfield hadde." At kniven står mellom armen og brystkassa hans er av den grunn at vi filmet over 1 skoletime, og lånte kniven kort av Restaurant og Matfag. Men du har et poeng: kniven kunne ligget ved siden av han. Det tenkte vi ikke på. At skolegården ikke er tom håper jeg inderlig du kan tenke deg til nå.

Og, ja, vi går første året på MK, men disse filmene, som eksempel, holder høyere standard enn de i 2. og 3. året lager. :)

(Jeg tipper at innlegget ditt var ment som trolling, men jeg svarer likevel)

Lenke til kommentar

Takker for dine kommentarer.

alle filmene er laget på 2 timer. Film 1 skulle handle om en reportasje eller dokumentar, fiksjon eller fakta.

film 2 og 3 skulle være som Cloverfield, en film jeg syns er genial så lenge konseptet ikke blir overbrukt. Dårlig klipping skjønner jeg hva du mener med. Vi kunne heller ikke ha brukt en motorsag til å skjære opp fyren. bygget skolen vår er i er et offentlig bygg med svømmebasseng og derfor er det normalt at det er biler der. Enig med at kniven kunne blitt lagt på gulvet og vært full av blod. Selv om jeg tror du vet at vi ikke kunne ha gjort noe som du sier grunnet dårlig tid. skjønner ikke hva du mener med dårlige effekter på film 2.

lykke til med humøret :D

Lenke til kommentar

Er hos mormor og bestefar nå, så gidder ikke å legge ut i det vide å det brede akkurat nå; men vent dere lenger svar når jeg kommer hjem.

Men, mine kommentarer er gitt med bakgrunn i at jeg antok dette skulle være en seriøs henvendelse med dertil seriøse tilbakemeldinger; da sugde dette hardt. Når du i ettertid sier at jeg kommer med krasse kommentarer og understreker at dette var øvelsesoppgaver kan jeg godt lette litt på kommentarene, men jeg står fortsatt fast ved stort sett alt jeg har skrevet.

Jeg er klar over at dere ikke har råd til store effekter og avansert teknikk. Men selv jeg har laget småfilmer på barne/ungdomsskolen hvor folk har blitt drept og hvor man ser mer enn en sort skjerm; dårlig drap er fortsatt bedre enn ikkenoe drap.

Tips til neste gang: skriv allerede i første posten at dette var øvelsesoppgaver, så slipper vi andre som skal komme med kritikk å gå ut i fra at dette er noe folk synes er bra.

Når du videre skriver at "vi har ikke stjålet noe, dette var oppgaven vår".. Ja vel..? Kanskje utdype dette litt bedre allerede i første posten, slik at vi andre nok en gang slipper å gå ut i fra at dere har stjålet et konsept. Å komme med kritikk på en kritikk som er gitt på bakgrunn av såpass dårlig og mangelfull forklaring/informering som det du/dere kommer med blir for dumt. Vi har ikke noe annet grunnlag for å komme med kommentarer enn det dere har gitt oss med førsteposten og filmene.

Men som sagt, orker ikke noen lang utdyping nå (tro meg, dette var ikke langt..) men tar det i kveldingen når jeg er hjemme igjen.

Dagen er alt blitt betraktelig bedre; mormor har bakt eplekake.

Ps: Trolling? Jeg troller aldri. Hvis du ikke tror jeg var saklig eller seriøs kan du sende meg en pm/mail så skal jeg forklare deg et ting eller to.

Pps: Godt å høre dere bare gikk første året. Lykke til videre med år to og tre. Beat the crap out of the guys over you! (de i andre og tredje som tydeligvis (om mulig) er enda dårligere enn dere).

Endret av MSg
Lenke til kommentar

Og jeg håper du forstår at jeg ikke er trådstarter, at jeg prøvde å forklare filmene mot kritikken din?

Men for all del, tusen takk for kritikken, alt er god fisk! :)

Drepe folk på amatørfilm er enkelt ja, men motorsag? Da måtte vi hatt mye lengre tid, og uansett, den svarte skjermen var planlagt, på godt og ondt. Du vet, fantasien er mye sterkere enn det virkelige bildet.

Men kan du virkelig påstå av vi er så dårlige? Vi har tross alt lært filmteknikken, After Effects og Premiere bare et halvt år. Du er litt unødvendig kritiserende her. Det er ikke en oscar-hunter vi presenterte her. Ville bare gi småprosjektene våre litt oppmerksomhet.

Uansett har jeg fått en positiv ting ut av det: Det med kniven siden av istedet var et godt poeng.

EDIT: Forresten, du kan jo sjekke ut denne, og gi en kommentar til den, hvis du vil?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Og jeg håper du forstår at jeg ikke er trådstarter, at jeg prøvde å forklare filmene mot kritikken din?

Ja, men jeg håper du skjønner hva jeg ville frem til også? Dere kan ikke forvente å få kritikk på filmen fra annet enn det grunnlaget dere selv legger ved å ikke komme med mer info enn det som ble gjort?

Men for all del, tusen takk for kritikken, alt er god fisk! :)

Godt. Ikke noe er vondt ment. (kanskje litt.. ^^) Men alt er ment i beste mening for å hjelpe dere til bedre produkt.

Drepe folk på amatørfilm er enkelt ja, men motorsag? Da måtte vi hatt mye lengre tid, og uansett, den svarte skjermen var planlagt, på godt og ondt. Du vet, fantasien er mye sterkere enn det virkelige bildet.

Hvorfor? Ser ikke forskjellen fra å lage en scene med en som blir drept med kniv.. Er ikke værre enn å legge på lydene av en motorsag, som dere uansett har gjort mens scenen blir spilt inn uten at motorsagen er på? Som sagt, dårlig drap er bedre enn null drap.

Men kan du virkelig påstå av vi er så dårlige? Vi har tross alt lært filmteknikken, After Effects og Premiere bare et halvt år. Du er litt unødvendig kritiserende her. Det er ikke en oscar-hunter vi presenterte her. Ville bare gi småprosjektene våre litt oppmerksomhet.

Har heller ikke sagt at det var en Oscar dere var på jakt etter her. Hvilken filmteknikk tenker du på? Og hvor kommer After Effects inn i bildet? Hvor ble dette brukt? Ja, oppmerksomhet fikk dere.

Jeg har også lært meg Premiere og After Effects på et halvt år, og har fått til bedre ting en dette.

Men, skal ikke ta motet fra dere; prøv og feil-metoden fungerer flott. Det er ikke det absolutt dårligste jeg har sett. Føler at kritikken jeg kom med (sett bort fra alt jeg sa var rævva, crap eller møkk) var relativt konstruktivt og at forslagene mine er noe dere bør ta til etterrettning til senere filmer.

Uansett har jeg fått en positiv ting ut av det: Det med kniven siden av istedet var et godt poeng.

Ja, er ikke så mye som skal til.

Her er noen råd:

1. - kniv ved siden av liket/den som er stukket er enklere å få til enn en som sitter i personen. Ta evt et knivhåndtak og fest på brystet til personen eller et annet sted og smør på blod. Dette ser ufattelig mye bedre ut enn kniv mellom armen og kroppen.

1.1 - En person som har blitt knivstukket har ofte litt blod på seg. Velg klær det ikke er så nøye med og gris til med blod. Det hjelper på illusjonen om at en person er stukket/skutt/skadet.

2. - Når noen blir drept i filmen bør dere faktisk vise litt av hva som skjer (som dere gjør i film tre). Blir det vanskelig å få til noe bra; husk at dårlig drap er bedre enn null drap.

2.1 - Motorsagdrap: ett stk motorsag, teaterblod e.a., lydeffekter. Motorsagen trenger ikke å gå, bare lyden og blodet er tilstede. Klippetriks: film person som "dytter" motorsagen mot en person mens noen spruter/kaster blod mot personene. Blir ikke best, men bra nok.

2.2 - Pistoldrap: ett stk pistol e.a., teaterblod e.a., lydeffekter. Pistolen trenger ikke å gå av, bare lyden og blodet er tilstede. Klippetriks: film når pistolen går av. Klipp raskt til personen som blir truffet. Klipp så til en person som ligger blodig på bakken. Værre er det ikke. Nok en gang ikke best, men bra nok.

3. - Alt dere sier i filmen vil publikum bite seg merke i. Sier dere at skolegården er tom, og den ikke er det, vil folk begynne å lure. Si heller "skolegården er nesten tom", eller noe annet som er mer troverdig og som faktisk stemmer overens med fakta.

EDIT: Forresten, du kan jo sjekke ut denne, og gi en kommentar til den, hvis du vil?

Bedre, klart bedre. Men ble litt mye. Skjønte konseptet, og det fungerte. Men det ble litt mye.

Men, stå på. Filming er ikke lett. Men, så lenge man har en idé og et brennende engasjement kommer man langt.

Endret av MSg
Lenke til kommentar
Her er noen råd:

1. - kniv ved siden av liket/den som er stukket er enklere å få til enn en som sitter i personen. Ta evt et knivhåndtak og fest på brystet til personen eller et annet sted og smør på blod. Dette ser ufattelig mye bedre ut enn kniv mellom armen og kroppen.

1.1 - En person som har blitt knivstukket har ofte litt blod på seg. Velg klær det ikke er så nøye med og gris til med blod. Det hjelper på illusjonen om at en person er stukket/skutt/skadet.

2. - Når noen blir drept i filmen bør dere faktisk vise litt av hva som skjer (som dere gjør i film tre). Blir det vanskelig å få til noe bra; husk at dårlig drap er bedre enn null drap.

2.1 - Motorsagdrap: ett stk motorsag, teaterblod e.a., lydeffekter. Motorsagen trenger ikke å gå, bare lyden og blodet er tilstede. Klippetriks: film person som "dytter" motorsagen mot en person mens noen spruter/kaster blod mot personene. Blir ikke best, men bra nok.

2.2 - Pistoldrap: ett stk pistol e.a., teaterblod e.a., lydeffekter. Pistolen trenger ikke å gå av, bare lyden og blodet er tilstede. Klippetriks: film når pistolen går av. Klipp raskt til personen som blir truffet. Klipp så til en person som ligger blodig på bakken. Værre er det ikke. Nok en gang ikke best, men bra nok.

3. - Alt dere sier i filmen vil publikum bite seg merke i. Sier dere at skolegården er tom, og den ikke er det, vil folk begynne å lure. Si heller "skolegården er nesten tom", eller noe annet som er mer troverdig og som faktisk stemmer overens med fakta.

Tuller du med meg nå?

Ikke for å virke overlegen er hovmodig, men jeg vet alt dette. Som sagt, filming skjedde over 1 skoletime, og vi la ikke akkurat mye innsats i kulissene og effektene. Var mer filmingen og redigeringen vi brukte tid på.

Lenke til kommentar

Er det dette det til slutt koker ned til at dere øvde dere på?

Kan jeg nå snart få et skikkelig svar på en ting:

Hva var meningen med filmene? Hva var oppgaven? Uansett hva man kommer med kommentarer på er det feil, siden "det var ikke det vi prøvde på, men nekter å si skikkelig hva som er greia her".

Det er fryktelig vanskelig å komme med skikkelige kommentarer når man vet så ufattelig lite om filmene.

Dere sier det er øvelsesvideoer. Hva er det øvelse på?

- Skuespillerteknikk?

- Klipping?

- Effekter?

- lydeffekter?

- Handling/plott?

Lenke til kommentar

Ah, unnskyld. Du har helt rett. Jeg tenker veldig ofte automatisk at andre tenker det jeg tenker, særlig når det er negative og krasse, som du er nå. :wee:

Det var en kort test for å takle shaky cam-filming, og se forskjellen mellom det og "standard" filming. Hvordan det virket inn på spenningskurven og realismen i film.

Lenke til kommentar

Takk. Da stiller ting seg i et helt annet lys.

Ser du nå hvor viktig det er å komme med litt mer info enn "kommentarer er skoi" på innlegget hvor man ønskerk kommentarer?

Men da er vi enige. Hadde dette blitt skrevet i første post hadde jeg sluppet å skrive en lengere avhandling med kommentarer på ting som pr. def. er irrelevant for filmene as is.

Ikke like enkelt å se en situasjon fra begge sider.

Men da er vi enige =)

Lenke til kommentar

Godt. Bare husk det jeg sa om litt mer info til neste gang. Si fra neste gang dere lager en film, og kom med litt mer info om den, så skal vi se om jeg klarer å være litt mindre kritisk enn jeg var til de tre første; som jeg ikke visste hva greia var med.

Lenke til kommentar

Den var grei nok, men dere skulle brukt flere klipp, hvor dere traff arkene bedre, og at man fikk tid til å lese uten at det ble utydelig. Dere burde kanskje brukt flere bilder av arkene, og ikke filmet så fort, og det var noe ustødig filming.

Til neste gang. Ikke gjør det så rotete, og bruk flere bilder. Dere kunne brukt flere av de samme arkene flere ganger om dere hadde brukt flere klipp og bilder. Og pent rammet inn kunne kanskje vist et bilde som var pent rammet inn?

Ellers mye bedre enn de over!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...