d'espresso Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Trenger det til et lite prosjekt jeg holder på med Ord som rett og slett rimer på fôrvert og/eller blind.. Altså, ikke ord som rimer på begge, men hver for seg Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Masse som rimer på ordene du nevner. Men spørs jo i hvilken sammenheng du er på jakt etter rim da Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Blind - Tind Blind - Bind Blind - Ting Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Blind: - Stinn - Kinn - Sinn - Bind - Linn (jentenavn) Om du vil kjøre litt knukne rim kan du jo rime ord som: - Bind-e - Kinn-et - Troll-bind-e Fôrvert: - Kulvert - Stjert - Kumle og ert - Fjert Brukne: - Egge-tert-e Spørs, som han over nevnte, hva du skal bruke det til og hva slags rim du lager. Om du lager noe hip-hop greier kan du jo knekke og bøye og bruke slang så mye du bare orker så lenge det høres bra ut. Om du lager et kjærlighetsdikt vil flyten kanskje være litt annerledes og knekte rim passer ikke så godt inn. Hvordan du velger å uttale ordene spiller også en rolle, i blind kan du feks. variere trykket på d-en. Endret 21. januar 2009 av cbastus Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg mener da at blind rimer på ting Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nei? Blind uttales vel mer som "blinn", ihvertfall i mitt tilfelle, og da er "ting" ganske langt unna å rime. Andre ting som kan rime: - Forsvinn - Stinn - Skinn - Trinn - Inn Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vis ting ikke rimer, da rimer søren meg ikke forsvinn heller Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vis ting ikke rimer, da rimer søren meg ikke forsvinn heller Ting rimer ikke. Om du ikke kan høre det se i det minste på avslutningen av ordet. Ting, blind. NG og ND. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå teller vel forstavelsen også... forsvinn - blind.... Det funker jo ikke Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hæ? Forstavelsen? Hvorfor skal den rime? I mitt hode er det ihvertfall den siste delen som skal rime. I tilfellet med "blind" (eller blinn som det uttales) er det "blind" som skal rime. Og når jeg da skriver "forsvinn", så skal da det blir riktig. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Forøvrig finnes der forferdelig mange fjonge former for rim. Bokstavrim tar blandede bokstavendinger brått over en bust. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Nå teller vel forstavelsen også... forsvinn - blind.... Det funker jo ikke Jeg tror det er enderim trådstarter er ute etter her. Det er helt klart at ting og blind ikke rimer, når d'en i blind forsvinner ved uttale. I ting har man jo en g-endelse, og dermed rimer de ikke. Altså, man sier ikke g-en, men man hører så vidt at det må være en g på slutten av ordet når man uttaler det, og denne lyden rimer slett ikke på "-inn". Endret 21. januar 2009 av Mademoiselle Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Forøvrig finnes der forferdelig mange fjonge former for rim.Bokstavrim tar blandede bokstavendinger brått over en bust. Riktig, det finnes mange former for rim, men jeg tenker enderim først jeg da. Virker som om det er det TS er ute etter. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Var enderim jeg var ute etter ja.. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Samme sak? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1064312&hl= Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Posta 10.40 og 10.30 samme dag, og spør om ord som rimer, og ordene de spør etter er de samme. Sansynlighet = 99.9% =) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men den 0.1 prosenten skal vi ikke glemme. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Niks, den er nok ganske farlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå