Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp vedr ca pris på lakk/ripe skader

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 - 5 000 000 kr.

Bilder, info og hva slags biler har fått hva slags skader?

bilder har jeg ikke enda

men det er en MB A-180 og den andre bilen var en leiebil, Renault Megane tror jeg det var. Sitter ikke med papirene her. Som sagt "kosmetiske" riper i lakken rundt hjulet og støtfanger.

Lenke til kommentar
Var jævlig uheldig å skli bilen i en annen bil dag. Faens idioter som ikke kans strø.

Sorry for litt offtopic, men det er altså de som strør sin feil - at du kjørte/skled på en annen bil? :p

Når det gjelder riper avhenger prisen av hvor dype ripene er. Om det er bare lakken som er ripet kan man gjøre mye med god og tradisjonell bilpleie, men de vil sannsynligvis ikke bli helt borte. Riper ned til grunningen eller selve metallet må omlakkeres.

Lenke til kommentar
Var jævlig uheldig å skli bilen i en annen bil dag. Faens idioter som ikke kans strø.

Sorry for litt offtopic, men det er altså de som strør sin feil - at du kjørte/skled på en annen bil? :p

Når det gjelder riper avhenger prisen av hvor dype ripene er. Om det er bare lakken som er ripet kan man gjøre mye med god og tradisjonell bilpleie, men de vil sannsynligvis ikke bli helt borte. Riper ned til grunningen eller selve metallet må omlakkeres.

Klar over ansvarshavende. Dette er i et borettslagsområde hvor det forøvrig og måkes dårlig. Forfattet brev til styret, men tror uansett de ikke vil dekke mine kostnader. Har egentlig og lite tro på at hvis saken forfølges med advokat at dette vil hjelpe.....?

Hadde dette vært på offentlig vei tror jeg saken hadde stilt seg annerledes.

Men når det er sagt så er vel veier i et borettslagsområde og offentlig? Dog er brøytingen satt bort privat.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se hvorfor noen skal dekke skaden, selv om det er på en offentlig vei eller ikke. Kjører du på en annen bil er det faktisk din skyld, selv om det er glatt.

"Kjøre etter forholdene" kan i noen tilfeller være å parkere bilen...

... og ja, jeg er klar over at det er lett å skade både din egen og andres biler på glatt føre. Det er det ingen tvil om, og jeg har gjort det selv også. MEN, man kan ikke overlate ansvaret til noen andre.

Lenke til kommentar
Er det glatt så er det glatt, behersker du det ikke å sklir i en bil,

så har du gjort en feilvurdering og må ta konsekvensene ;)

Hadde det vært offentlig vei hadde du nok hvertfall ikke fått noe respons!

faktisk så vet jeg om flere som har fått dekket skader påført bil på offentlige veier.

Jobber med regnskap i et firma og fått flere slike regninger som har blitt godkjent.

Men jeg har sett bortifra tanken om å få noe dekket her ja!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke det, har tatt en fanger, en felg og et eksosanlegg,

men regner ikke med å få det dekket av noen da det å kjøre bil

er et privilegium, ikke en rettighet..

Man MÅ ikke kjøre til jobb selvom man har bil, og man MÅ heller

ikke kjøre med mindre det er kjempekrise, og da MÅ man heller

ikke ha lappen... (Nødrett)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke det, har tatt en fanger, en felg og et eksosanlegg,

men regner ikke med å få det dekket av noen da det å kjøre bil

er et privilegium, ikke en rettighet..

Man MÅ ikke kjøre til jobb selvom man har bil, og man MÅ heller

ikke kjøre med mindre det er kjempekrise, og da MÅ man heller

ikke ha lappen... (Nødrett)

Skjønne den som kan.

Jobber i et entreprenørselskap, og vi har dekket skader på privatbiler flere ganger ifjor, og personskader - dvs ødelagte klær og slikt grunnet asfaltering ol.

Lenke til kommentar
[...] vi har dekket skader på privatbiler flere ganger ifjor, og personskader - dvs ødelagte klær og slikt grunnet asfaltering ol.

Men da kan det ikke kalles vedkommendes feil at det er ødelagt, eller hva? At et område er nyasfaltert, og det har en direkte sammenheng til ødelagte biler eller klær, skjønner jeg godt at de fikk dekket skadene. Det skulle bare mangle. Men, ditt tilfelle og dette er jo to forskjellige ting...

Hva med bilen du kjørte på? Fikk den noen skader? Har du dekket de?

Lenke til kommentar

Personskader - klær? hmmm

Arbeidsklær er jo en selvfølge at arbeidsgiver stiller med i sånne yrker vel?

Er i hvertfall ingen du kan skylle på for at du var ute å sklei ;)

Tok mulig fjærer og dempere da jeg spratt over en heftig brøytekant

her om dagen, men hva skal jeg gjøre da?

Burde sett den om jeg var oppmerksom nok, og da hadde jeg kunnet bremse ;)

Lenke til kommentar
[...] vi har dekket skader på privatbiler flere ganger ifjor, og personskader - dvs ødelagte klær og slikt grunnet asfaltering ol.

Men da kan det ikke kalles vedkommendes feil at det er ødelagt, eller hva? At et område er nyasfaltert, og det har en direkte sammenheng til ødelagte biler eller klær, skjønner jeg godt at de fikk dekket skadene. Det skulle bare mangle. Men, ditt tilfelle og dette er jo to forskjellige ting...

Hva med bilen du kjørte på? Fikk den noen skader? Har du dekket de?

Begge biler fikk noen ripeskader....skjedde idag så saken er ikke kommet lenger enn at det er melds skade.

Lenke til kommentar
Bare du har sagt i fra til eieren av den andre bilen, så er det bra ;)

Er nok av "hit and run's" andre steder...

hehe...for å si det slik, ha og en til så det.....spør du meg skulle han stått midt i veien...han hadde nemlig parkert på fortauet for å hjelpe en annen bil som stod og spant på isen lenger oppe i bakken. den bilen så ikke jeg da det var en liten sving....og i den svingen sklei jeg borti parkerte bilen,,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...