Gå til innhold

nlite + acer aspire = ren installasjon?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg har en acer aspire 5930. Når jeg installerer windows på den så får man med en haug med bloatware. Kan jeg lage en ren installasjons av vista ved hjelp av nlite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det var nLite som støttet vista? Støttet ikke den XP?

Gruppen har laget egen for vista og XP, har bare testet XP og den funker bra!

---

Hva mener du med bloatware?

---

Informasjon om programme btw:

nLite er for de som vil legge til eller fjerne noe fra windows f.eks undøvendinge programmer eller legge til noe de trenger som firefox. Du kan også legge til drivere for å fikset installsjonen, jeg hadde problemmer med det og dermed løste det seg med en driver som jeg la til med programmet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Med bloatware mener jeg en masse reklame. F.eks. kommer det ca 20 demoer, ms office ++.

Hver gang jeg formaterer pc'en må jeg bruke ca 30 min for å renske opp alt for å få den slik jeg ønsker.

Lenke til kommentar

For å bruke nLite eller vLite så trenger man orginal Windows installasjons CD. Du har antagelig ikke det, du har vel en recovery image.

Et alternativ er å lage ny recovery image når du er ferdig med å renske opp. Da trenger du et image program, som f.eks Ghost eller Acronis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bruk siw.exe og finn nøkkelen din på os'et. Innstaler fra en vista-plate den versjonen du har nøkkel til og dermed får du en helt rein versjon uten noe bloatvare...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Bruk siw.exe og finn nøkkelen din på os'et. Innstaler fra en vista-plate den versjonen du har nøkkel til og dermed får du en helt rein versjon uten noe bloatvare...

Er det mulig å gjøre dette når man har en acer pc? Har hørt rykter om at det ikke går, men er usikker.

Lenke til kommentar

Nøkkelen din står på et klistre merke under pcen.

Du trenger bare å låne/kopiere en Vista DVD plate (32 bits). Da installerer du med den. Alle DVD inneholder alle versjoner, og riktig versjon blir lagt inn automatisk etter hvilken nøkkel du bruker.

Du må da i etterkant installere diverse drivere og små programmer for å få det meste av utstyr og knapper osv til å virke som det skal.

Du må også aktivere vista, og dette må skje via telefon, da man aldri får aktivert via nettet på en OEM lisens første gangen.

Når du har fått maskinen din som du vil kan du lage ditt eget image med et image program.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg resoftet en acer maskin som hadde OEM versjon, slikt jeg har beskrevet i tidligere post, og der var ingen problemer å aktivereden igjen....

Lenke til kommentar
Jeg resoftet en acer maskin som hadde OEM versjon, slikt jeg har beskrevet i tidligere post, og der var ingen problemer å aktivereden igjen....

Det er ingen problem, men man må som oftest gjøre det via telefon. Man trenger ikke å gå så langt som å snakke med kundebehandler. Man må bare taste det inn manuelt på telefon og pc. Det er sjelden man får reaktivert via nettet. Selv retailversjoner må det gå en viss tid fra forrige gang man aktiverte via nett før man får aktivere på nett igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det er ingen problem, men man må som oftest gjøre det via telefon. Man trenger ikke å gå så langt som å snakke med kundebehandler. Man må bare taste det inn manuelt på telefon og pc. Det er sjelden man får reaktivert via nettet. Selv retailversjoner må det gå en viss tid fra forrige gang man aktiverte via nett før man får aktivere på nett igjen.

Takk for alle svarene :) Da kan jeg endelig lage en "vanlig" installasjons cd!

Ja, det opplevde jeg selv med en retail versjon av xp, at jeg måtte ringe inn etter x antalla ganger med nett registreringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...