Christoffer99 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Fikk nytt HK, prosessor og kabinett i går, kobla fra min gamle pc, satt opp alt utstyret (inkl. ny hk og prosessor) i det nye kabinettet. Setter i kontaktene å prøver å skru på pc-en, mus/tastatur får strøm, skjermkortet lyser grønt som det skal gjøre. Viftene i kabinettet går fint, LED lysa i kabinettet har strøm. Men det kommer ikke opp noe bilde på skjermen. Etter ca. 30 sec så skrur dataen seg av. Kabinett Prosessor HK Dvd-brenner Skjermkort HD Ram Strømforsyning Hva kan være feil? Kan det være noe jeg har glemt å sette inn, eller er det noe hardware feil? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvis du har flere minnebrikker kan du prøve med en og en, det kan være minnefeil. Prøv også å start opp uten å ha noe "unødvendig" tilkoblet, som dvd-brenner, harddisk osv. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Kan prøve når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Fikk bilde på skjermen(problemet var at den ikke satt ordentlig i...), men nå fant den ikke harddisken, så jeg kobla alt tilbake i den gamle pc-en, med gamle HK og prosessor, ser ut som jeg fikk bluescreen vis jeg kobler til nett med tp, men trådløst funker fint. Jeg bestiller ny harddisk i morra, siden jeg trenger en ny uansett, og da kan jeg bruke den isteden, håper å ha den innen fredag. Så får jeg prøve å koble til da. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Har prøvd en annen harddisk, men det hjelper ikke, samme feil melding kommer, "harddisk not detected" også et par sekunder seinere kommer det opp masse informasjon om hva som er tilkobla, og der står det navnet på harddisken og hvem sata port den er tilkobla. Det må vel være hovedkortet det er noe feil med da? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Mest sansynelig, det kan også hende at det er BIOS instillinger som ikke er kompatible med HW eller OS. Et problem jeg har vært borti er at XP ikke støtter default instillingene for SATA-discer i de nye E6400 PCene. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Hmm, vet ikke jeg, men jeg kommer til å sende inn HK og cpu i retur til komplett nå tenker jeg, så kan de se om det er noe feil der. Jeg har kobla alt av nødvendig utstyr tilbake i min gamle pc, så jeg har i hvert fall pc som jeg kan bruke Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ja vist det enda ikke virker når du får den tilbake kan du prøve å oppdatere bios eller se i Bios om du finner noe info om SATA funksjonen er enabled eller disabled. Men er mange hovudkort som ikke har oppdatert bios/ SATA funksjonen på når du kjøper hovudkortet. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg kommer meg ikke inn i bios heller, uansett hvor mye trykker del når det står at jeg skal trykke det for å gå inn i bios, så skjer ingenting. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Anbefaler å titte i denne tråden. Jeg vil også anbefale å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene. Endret 23. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
EliteNerd Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har samme problemet pcen går på men kommer ikke bilde, har byttet alle deler uten HD og ram. noen som vet hva de kan vere? Lenke til kommentar
qazy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har noe av samme problemet selv: Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE Er det første skjermbildet jeg får opp. Men dette forsvinner i løpet av noen nanosekunder, så jeg rekker ikke å trykke. Deretter hopper maskinen til denne meldingen : Please enter Setup to recover Bios settings USB device over current status detected System will shut down after 15 seconds Problemet er at jeg ikke får gjort noenting før maskinen skrur seg av Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Samme melding fikk jeg qazy, bare at jeg fikk noe om at "harddisk can not be detected" etter Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE. Også kom Please enter Setup to recover Bios settings USB device over current status detected System will shut down after 15 seconds En ting jeg la merke til, vis jeg trykka DEL i starten, så kom det opp masse informasjon om hva som er tilkobla maskinen istedenfor bare Please enter Setup to recover Bios settings USB device over current status detected System will shut down after 15 seconds Endret 25. januar 2009 av Christoffer99 Lenke til kommentar
qazy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Samme melding fikk jeg qazy, bare at jeg fikk noe om at "harddisk can not be detected" etter Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE.Også kom Please enter Setup to recover Bios settings USB device over current status detected System will shut down after 15 seconds En ting jeg la merke til, vis jeg trykka DEL i starten, så kom det opp masse informasjon om hva som er tilkobla maskinen istedenfor bare Please enter Setup to recover Bios settings USB device over current status detected System will shut down after 15 seconds Ja! Akkurat det samme her i gården Problemet er at jeg ikke rekker å trykke før maskinen har skiftet bildet. Dette er hva jeg har prøvd til nå: Dobbelsjekke alt av strømtilførsler Boote med kun en minnebrikke Koble fra harddisk, lydkort og cdbrenner Neste skritt vil vel bli å prøve å oppdatere bios. Noen som kan hjelpe? Jeg tror feilen kan ligge i for svak størmforsyning 550w (byttes ut asap) Eller minnehastighet på 1600Mhz under første boot. Endret 25. januar 2009 av qazy Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Som jeg sa tidligere; til dere som har problemer, les guiden hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene. Dere kan lære mye fra den og dere kan se hvordan dere skal gjøre det. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Fikk svar fra komplett i dag, de har fiksa hovedkortet, feilen var at bios'en ikke var oppdatert. Da håper jeg det funker når jeg får det tilbake i morra/fredag. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk det tilbake i dag, hadde litt problemer, det kommer fortsatt opp at "harddisk not detected" på hver eneste boot, men jeg fikk formatert og sitter på den nå. Et problem er i hvert fall at etter en windows update og reboot, så får jeg bluescreen etter hver eneste boot, så nå lot jeg være og bruke windows update, noen som har forslag til hva som kan være galt? Tenkte å prøve windows 7 i morra, om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå