Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Fikk nytt HK, prosessor og kabinett i går, kobla fra min gamle pc, satt opp alt utstyret (inkl. ny hk og prosessor) i det nye kabinettet. Setter i kontaktene å prøver å skru på pc-en, mus/tastatur får strøm, skjermkortet lyser grønt som det skal gjøre. Viftene i kabinettet går fint, LED lysa i kabinettet har strøm. Men det kommer ikke opp noe bilde på skjermen. Etter ca. 30 sec så skrur dataen seg av.

Kabinett

Prosessor

HK

Dvd-brenner

Skjermkort

HD

Ram

Strømforsyning

Hva kan være feil?

Kan det være noe jeg har glemt å sette inn, eller er det noe hardware feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk bilde på skjermen(problemet var at den ikke satt ordentlig i...), men nå fant den ikke harddisken, så jeg kobla alt tilbake i den gamle pc-en, med gamle HK og prosessor, ser ut som jeg fikk bluescreen vis jeg kobler til nett med tp, men trådløst funker fint. Jeg bestiller ny harddisk i morra, siden jeg trenger en ny uansett, og da kan jeg bruke den isteden, håper å ha den innen fredag. Så får jeg prøve å koble til da.

Lenke til kommentar

Har prøvd en annen harddisk, men det hjelper ikke, samme feil melding kommer, "harddisk not detected" også et par sekunder seinere kommer det opp masse informasjon om hva som er tilkobla, og der står det navnet på harddisken og hvem sata port den er tilkobla.

Det må vel være hovedkortet det er noe feil med da?

Lenke til kommentar

Ja vist det enda ikke virker når du får den tilbake kan du prøve å oppdatere bios eller se i Bios om du finner noe info om SATA funksjonen er enabled eller disabled. Men er mange hovudkort som ikke har oppdatert bios/ SATA funksjonen på når du kjøper hovudkortet.

Lenke til kommentar

Har noe av samme problemet selv:

Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE

Er det første skjermbildet jeg får opp. Men dette forsvinner i løpet av noen nanosekunder, så jeg rekker ikke å trykke.

Deretter hopper maskinen til denne meldingen :

Please enter Setup to recover Bios settings

USB device over current status detected

System will shut down after 15 seconds

Problemet er at jeg ikke får gjort noenting før maskinen skrur seg av

Lenke til kommentar

Samme melding fikk jeg qazy, bare at jeg fikk noe om at "harddisk can not be detected" etter Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE.

Også kom

En ting jeg la merke til, vis jeg trykka DEL i starten, så kom det opp masse informasjon om hva som er tilkobla maskinen istedenfor bare

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Samme melding fikk jeg qazy, bare at jeg fikk noe om at "harddisk can not be detected" etter Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE.

Også kom

En ting jeg la merke til, vis jeg trykka DEL i starten, så kom det opp masse informasjon om hva som er tilkobla maskinen istedenfor bare

Ja! Akkurat det samme her i gården

Problemet er at jeg ikke rekker å trykke før maskinen har skiftet bildet.

Dette er hva jeg har prøvd til nå:

Dobbelsjekke alt av strømtilførsler

Boote med kun en minnebrikke

Koble fra harddisk, lydkort og cdbrenner

Neste skritt vil vel bli å prøve å oppdatere bios.

Noen som kan hjelpe?

Jeg tror feilen kan ligge i for svak størmforsyning 550w (byttes ut asap)

Eller minnehastighet på 1600Mhz under første boot.

Endret av qazy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk det tilbake i dag, hadde litt problemer, det kommer fortsatt opp at "harddisk not detected" på hver eneste boot, men jeg fikk formatert og sitter på den nå.

Et problem er i hvert fall at etter en windows update og reboot, så får jeg bluescreen etter hver eneste boot, så nå lot jeg være og bruke windows update, noen som har forslag til hva som kan være galt?

Tenkte å prøve windows 7 i morra, om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...