Gå til innhold

360 dvd-oppskalering, kvalitet?

Bertelsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt med på hva du mener, 360en har fire forskjellige tilkoblingsmuligheter, fra dårligst til best kvalitet:

* Kompositt (gul plugg)

* Komponent (rød, grønn og blå plugg)

* VGA (15pin DSUB)

* HDMI

Komponent, VGA og HDMI kan alle sende videosignal i HD-oppløsning. 360en er kjent for å ha en svært bra scaler og vil derfor lage penere bilde av DVD-plater enn mange andre enheter som spiller DVD.

Lenke til kommentar
Er ikke helt med på hva du mener, 360en har fire forskjellige tilkoblingsmuligheter, fra dårligst til best kvalitet:

* Kompositt (gul plugg)

* Komponent (rød, grønn og blå plugg)

* VGA (15pin DSUB)

* HDMI

Komponent, VGA og HDMI kan alle sende videosignal i HD-oppløsning. 360en er kjent for å ha en svært bra scaler og vil derfor lage penere bilde av DVD-plater enn mange andre enheter som spiller DVD.

Tror det er slik at man får dvd oppskalering kun med VGA kabelen.

Lenke til kommentar

Xbox som DVD-spiller er ganske middelmådig (for å være diplomatisk). En dedikert DVD-spiller med oppskalering gjør jobben mye bedre. I forhold til min Nad Viso Two er Xbox en dårlig DVD-spiller (ja, det er stor prisforskjell her), men jeg synest også mine foreldres DVD-spiller til 800 spenn gjør jobben mye bedre.

Lenke til kommentar
Men så er spørsmålet:

Har Xbox 360 en scaler som er bedre enn de som sitter de nyeste TVer/projektorer? Hvis ikke, er det jo ikke noe vits å oppskalere.

Kjøper du tv i toppklassen sitter det nok en bedre oppskalering i den en i 360. Men skal du ha virkelig god oppskalering bør du kjøpe deg en god hjemmekinoreceiver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...