Bertelsen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Til dere som bruker kjeksboksen til oppskalering av dvd, ser dere en forskjell på om det blir oppskalert eller ikke? Er det virkelig verdt 300 kroner som vga-kabelen koster? Takk. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er ikke helt med på hva du mener, 360en har fire forskjellige tilkoblingsmuligheter, fra dårligst til best kvalitet: * Kompositt (gul plugg) * Komponent (rød, grønn og blå plugg) * VGA (15pin DSUB) * HDMI Komponent, VGA og HDMI kan alle sende videosignal i HD-oppløsning. 360en er kjent for å ha en svært bra scaler og vil derfor lage penere bilde av DVD-plater enn mange andre enheter som spiller DVD. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er ikke helt med på hva du mener, 360en har fire forskjellige tilkoblingsmuligheter, fra dårligst til best kvalitet: * Kompositt (gul plugg) * Komponent (rød, grønn og blå plugg) * VGA (15pin DSUB) * HDMI Komponent, VGA og HDMI kan alle sende videosignal i HD-oppløsning. 360en er kjent for å ha en svært bra scaler og vil derfor lage penere bilde av DVD-plater enn mange andre enheter som spiller DVD. Tror det er slik at man får dvd oppskalering kun med VGA kabelen. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har hørt det samme jeg og. Bruker 360 på en 24" pc-monitor så jeg ser som regel ikke på DVD. Fikk en del forespørsler om det var HD-DVD den gang jeg koblet den til TVen. Merket ikke så veldig stor forskjell. Kanksje det ble litt skarpere? Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men så er spørsmålet: Har Xbox 360 en scaler som er bedre enn de som sitter de nyeste TVer/projektorer? Hvis ikke, er det jo ikke noe vits å oppskalere. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Damn straight rekyl. Sitter med en Tatung 32" for øyeblikket, så hvis noen har den og kan sammenligne hadde det vært ypperlig. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Den er rett å slett dårlig. Bedre at du kjøper en dvd spiller med oppskalering, eventuelt en blu-ray spiller. Er du ikke nøye på det funker den sikkert bra nok til gutterommet. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Ja, det blir ny tv og blu-ray til sommeren, men jeg kunne tenkt meg en billig løsning til den tiden. Noe gutterom har jeg nok ikke hatt på mange år. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har ikke forsket på DVD-avspilling, men 360en har rykte på seg for å ha en svært svært bra scaler. GPUen er fra ATI som er kjent for svært bra videokvalitet så jeg vil tro at 360en er bedre enn de fleste frittstående DVD-spillere i moderat prisklasse. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Min erfaring er at den oppskalerer ganske brukbart - omtrent som en dvd-spiller til samme pris? Men min Blu ray spiller til 2k gjør en bedre jobb. Lenke til kommentar
GTB Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Xbox som DVD-spiller er ganske middelmådig (for å være diplomatisk). En dedikert DVD-spiller med oppskalering gjør jobben mye bedre. I forhold til min Nad Viso Two er Xbox en dårlig DVD-spiller (ja, det er stor prisforskjell her), men jeg synest også mine foreldres DVD-spiller til 800 spenn gjør jobben mye bedre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Den er rett å slett dårlig. Bedre at du kjøper en dvd spiller med oppskalering, eventuelt en blu-ray spiller. Er du ikke nøye på det funker den sikkert bra nok til gutterommet. Eventuelt la TV-en gjere den jobben. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men så er spørsmålet:Har Xbox 360 en scaler som er bedre enn de som sitter de nyeste TVer/projektorer? Hvis ikke, er det jo ikke noe vits å oppskalere. Kjøper du tv i toppklassen sitter det nok en bedre oppskalering i den en i 360. Men skal du ha virkelig god oppskalering bør du kjøpe deg en god hjemmekinoreceiver Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Eg testa oppskaleringa på Sony BDP-S500 i forhold til Samsung LE46A856 og TV-en gjorde absolutt ein betre jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå