ways Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 hei lagde en bilderamme av en gammel laptop for en stund siden. den bruker wlan for å hente nye bilder, webcam, flashklokke og administrasjon. wlan er som kjent ikke alltid like stabilt, og den mister ofte kontakten etter noen dager eller en uke. kan noen peke meg til en script eller program som jevnlig sjekker om man er koblet til, og ved feil forsøker å koble til angitt nett omigjen? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Sleng inn et skript i cron. Det enkleste er vel å kalle iwconfig, men du kan også kommunisere med network-manager via dbus hvis ønskelig. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 wicd sjekker også om du er koblet opp og prøver på nytt. Men dette er selvfølgelig mye tyngre enn en cronjobb. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk network-manager/gnome-network-manager gjør dette automatisk også? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk network-manager/gnome-network-manager gjør dette automatisk også? Ja... I alle fall i Ubuntu. Hvis du kjører en distro uten sånn automatisering kan du vel som nevnt bruke en cron-jobb. Endret 21. januar 2009 av oj88 Lenke til kommentar
ways Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk network-manager/gnome-network-manager gjør dette automatisk også? Ja... I alle fall i Ubuntu. Hvis du kjører en distro uten sånn automatisering kan du vel som nevnt bruke en cron-jobb. kjører full ubuntu. reconnecter ikke. wicd så fin ut. prøver den først. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Sjekk denne: http://www.linuxforums.org/forum/redhat-fe...n-still-up.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå