itavd1 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) En stasjonær PC er koblet til domenet. Jeg logger først på domenet og så på Citrix. For å logge på Citrix tar det meg 30-60 sekunder. En bærbar PC er koblet til domenet. Jeg logger først på domenet og så på Citrix. For å logge på Citrix tar det meg 180-300 sekunder. Skal det være slik? Begge PCene er under året gamle, har nyeste Citrix(XenApp) versjon, kabel ikke trådløst. Jeg har ingen feilmeldinger i eventvwr på disse to. Jeg har ca 100 stasjonære PCer og 30 bærbare her jeg jobber. Opplever dette problemet på noen av de bærbare. Jeg har prøvd med å logge på PC lokalt, for så å logge på Citrix. Men det tar like lang tid. Noen som har opplevd det samme eller har en fix til meg? HOWTO: *avinstallerte alt citrix som var på maskinen *restartet maskinen *googlet ica32 *gikk inn på første linken *lastet ned ica32 *installerte ica32 *logget meg på ved kun bruk av 5 sekunder Endret 30. januar 2009 av itavd1 Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 På min arbeidsplass kjører vi også Citrix Xenapp. Men bruker ikke så lang tid på tilkoblingene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) gjelder dette en spesifikk bærbar pc eller bærbare pc`r generellt? jeg vet at hkey_local_machine\software\microsoft\mslicensing\hardwareid i registeret har skapt noe krøll for meg tidligere. du kan slette denne og prøve å slette denne på en av laptop det er trøbbel med... men, jeg har aldri sett at dette går spesifikkt på bærbare pc`r Endret 21. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 På min arbeidsplass kjører vi også Citrix Xenapp. Men bruker ikke så lang tid på tilkoblingene. 30 sekunder tror jeg er normalt. Da blir det lastet inn kix script og profilen. Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 gjelder dette en spesifikk bærbar pc eller bærbare pc`r generellt? jeg vet at hkey_local_machine\software\microsoft\mslicensing\hardwareid i registeret har skapt noe krøll for meg tidligere. du kan slette denne og prøve å slette denne på en av laptop det er trøbbel med... men, jeg har aldri sett at dette går spesifikkt på bærbare pc`r Dette gjelder et par bærbare PCer. Jeg har en foran meg, men vet det er 3-4 til som har problemet. Jeg kan jo prøve å slette stringen. Håper bare ikke det skaper mer krøll! :o Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) gjelder dette en spesifikk bærbar pc eller bærbare pc`r generellt? jeg vet at hkey_local_machine\software\microsoft\mslicensing\hardwareid i registeret har skapt noe krøll for meg tidligere. du kan slette denne og prøve å slette denne på en av laptop det er trøbbel med... men, jeg har aldri sett at dette går spesifikkt på bærbare pc`r Dette gjelder et par bærbare PCer. Jeg har en foran meg, men vet det er 3-4 til som har problemet. Jeg kan jo prøve å slette stringen. Håper bare ikke det skaper mer krøll! :o jeg har gjort det på ett par hundre pc`r, aldri noe tull... edit: jeg gir så klart ingen garanti, men jeg har aldri opplevd noe problem etter å ha slettet den. Endret 21. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Det hjalp meg ingenting å slette denne. Tar fortsatt 3-5 minutter å få logget på. Andre tips? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) ett lite, men har liten tro på at det løser problemet. kjør ipconfig /flushdns etterfulgt av ipconfig /registerdns. dette løser stort sett problemer der citrix-klienten konstant reconnecter, men det er vel verdt ett forsøk. funker ikke det, så reinstaller citrix-klienten, sørg for at alt er borte, slett/flytt c:\programfiler\citrix\ica client etter du har avinstallert det. edit: du kan sette på logging også, så kan du kanskje se feil, jeg har aldri testet dette selv, så jeg har ikke noe erfaring her. http://support.citrix.com/article/CTX113256 Add the following values to the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Citrix\Virtual Machine Server\Session Manager registry key: Value Name: EventLogEnabled Value Type: DWORD Value:1 Value Name:LoggingLevel Value Type:DWORD Value:4 Endret 21. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 /flushdns osv * check reinstallert flere ganger * dobbel check logging * får teste i morgen, nå nærmer klokka seg 16 Jeg har også prøvd å sette alle rettigheter til alle på hkey_local_machine\software\microsoft\mslicensing\ og utover men det ville heller ikke virke restarter også pc etter hvert nye forsøk får prøve loggingen i morgen. håper andre har tips til dess Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 det er ikke ett rettighetsproblem, for da hadde det ikke funket i det hele tatt. treghet er noe av det vanskeligste med citrix, men skal se hva jeg finner ut i morgen. du kan jo betale en halv formue og leie inn meg for å fikse det Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg er skeptisk til ganske mye her, men jeg er av den gamle gjengen som synes alt over 10sekunder pålogging på terminalserver er for mye. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei - Er det arving av skrivere ? - Hvilke skrivere har de bærbare installert ? - Sjekk om de bærbare pcene har installert noen private nettverksskrivere, eller andre skrivere som de bruker når de er hjemme. Prøv evt å slett disse, og se om det hjelper... Bærbare maskiner har ofte installert skrivere hjemmefra på pcen. Dette er ikke så aktuelt for stasjonære. - Hvilken versjon av Citrix er det på serversiden ? - Du sier at det ikke er noe i eventloggen på disse 2 bærbare. Har du sjekket eventloggen på serversiden ? Ser du noe her når disse pcene logger på ? Det kan høres ut som om den sliter med oppkobling av skrivere under pålogging, dersom du har aktivert arving av skrivere. Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Hei - Er det arving av skrivere ? Ja det er arving av skrivere. - Hvilke skrivere har de bærbare installert ? PDF skriver - Sjekk om de bærbare pcene har installert noen private nettverksskrivere, eller andre skrivere som de bruker når de er hjemme. Prøv evt å slett disse, og se om det hjelper... Bærbare maskiner har ofte installert skrivere hjemmefra på pcen. Dette er ikke så aktuelt for stasjonære. - Hvilken versjon av Citrix er det på serversiden? 4.5 - Du sier at det ikke er noe i eventloggen på disse 2 bærbare. Har du sjekket eventloggen på serversiden ? Ser du noe her når disse pcene logger på ? I SECURITY står det at den logger på "Success Audit" Ingen feil i APPLICATION Ingen feil i SYSTEM Det kan høres ut som om den sliter med oppkobling av skrivere under pålogging, dersom du har aktivert arving av skrivere. Nå har jeg slettet alle skrivere på bærbar, omstart, pålogging citrix. Tar fortsatt like lang tid. På samme bruker på stasjonær pc tar det 30 sekunder. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Routes nettverk anerledes mot Citrix serveren, for de bærbare? Jeg har opplevd at det i så fall da kan ta lengre tid. 15 sekunder å logge inn et sted, mens 35 et annet sted. På "det andre stedet" var nettet routet annereledes. Du kan også prøve å justere ned fargene til 16 bits på innstillingene i Citrix klienten, evt. oppdatere skjermkort driverne. Prøv å sett Citrixen til 16 bits. Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Routes nettverk anerledes mot Citrix serveren, for de bærbare? Jeg har opplevd at det i så fall da kan ta lengre tid. 15 sekunder å logge inn et sted, mens 35 et annet sted. På "det andre stedet" var nettet routet annereledes.Det går på samme måte. Noen bærbare kan logge logge seg på 15 sekunder. Du kan også prøve å justere ned fargene til 16 bits på innstillingene i Citrix klienten, evt. oppdatere skjermkort driverne. Prøv å sett Citrixen til 16 bits. Nå har jeg prøvd alle de forskjellige fargeinstillingene i Citrix klienten. Men det tar fortsatt like lang tid. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Kan det være mapping av enheter som smartkort eller kortleser på de bærbare som gjør at det tar lengere tid? Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Kan det være mapping av enheter som smartkort eller kortleser på de bærbare som gjør at det tar lengere tid? Hmm. Det hadde jo vært en flott løsning Jeg satte client mapping av og prøvde å logge på Citrix. Det tar fortsatt like lang tid. Så dette var det ikke Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Har du forsøke å slå på Userenv logging for å se hva den gjør under logon? Det slåes på med følgene key i registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon Value: UserEnvDebugLevel Value Type: REG_DWORD Value Data: 10002 (Hex) Og loggen lagres her: %systemroot%\debug\usermode\userenv.log Husk å slå av logging med å slette keyen når du er ferdig med å feilsøke. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis ikke det trådløse nettverkskortet på de bærbare benyttes, så prøv å disable dette. Dette har hjulpet meg i tilsvarende situasjoner. Hvilket OS benytter du på de bærbare? Vista? Fjern i såfall "haken" foran IP V6. Denne skaper ekstra treghet. Brukes full XenApp 11.0 klient eller bare XenApp Agenten? Er tregheten den samme samme når på dagen det forsøkes logget på? Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Har du forsøke å slå på Userenv logging for å se hva den gjør under logon? Det slåes på med følgene key i registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon Value: UserEnvDebugLevel Value Type: REG_DWORD Value Data: 10002 (Hex) Og loggen lagres her: %systemroot%\debug\usermode\userenv.log Husk å slå av logging med å slette keyen når du er ferdig med å feilsøke. USERENV(3a0.3a4) 10:35:22:640 MyRegUnLoadKey: Failed to unmount hive 00000005 USERENV(3a0.3a4) 10:35:22:640 DumpOpenRegistryHandle: 2 user registry Handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-941030903-2345181647-1253056043-500 USERENV(3a0.3a4) 10:35:22:640 UnloadUserProfileP: Didn't unload user profile <err = 5> USERENV(3a0.3a4) 10:35:22:828 UnloadUserProfile: UnloadUserProfileP failed with 0 USERENV(398.39c) 10:36:22:890 CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0 USERENV(398.39c) 10:36:22:906 CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0 USERENV(398.39c) 10:36:22:906 CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0 USERENV(398.6cc) 10:36:48:468 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 5. USERENV(398.6cc) 10:36:49:187 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 5. USERENV(398.6cc) 10:36:49:906 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 5. USERENV(398.6cc) 10:36:50:625 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 5. USERENV(398.6cc) 10:36:50:625 ProcessGPOs: MyGetUserName failed with 5. USERENV(398.e2c) 10:39:09:296 GetGPOInfo: Local GPO's gpt.ini is not accessible, assuming default state. Dette sier meg lite... Sier det deg noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå