Gå til innhold

Musikk: Orchestral filmmusikk-aktig test

Anbefalte innlegg

Begynte for en stund siden å eksperimentere litt med orkestral/symfonisk komposisjon, under prosjektnavnet "Tante Jånnis Virtuelle Orkester". Tenkte jeg skulle poste hvordan det høres ut så langt. Problemet mitt nå er at jeg mangler inspirasjon til å fortsette. Så langt minner det meg om åpningsmusikk på en trailer eller noe sånt.

Akkurat nå bruker jeg orkesterbiblioteket til Reason, men jeg skulle gjerne hatt noe bedre, så jeg vurderer å legge prosjektet på is til jeg har fått tak i noe. EastWest/Quantum Leap Symphonic Orchestra er vel øverst på ønskelista, men det er dyrt :p

Gi meg gjerne feedback og konstruktiv kritikk. Synes det her var ganske artig, og har lyst til å fortsette.

TJVO-Orchestral-test.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mye release/reverb på noen av lydene. Det blir også litt mye skarpe midttoner/diskant noen steder etter min smak. Ellers er komposisjonen kjempebra. Det høres ut som noe fra en ordentlig storslagen barnefilm eller kanskje fra et plattformspill. Jeg syns godt den kunne vart et minutt eller to lengre :)

Fortsett med Tante Jånnis Virtuelle Orkester :thumbup:

Endret av Rognalf
Lenke til kommentar

Dette var artig!

Likte veldig godt stemningen, og er enig med Rognalf, skal jeg føye til noe mer konstruktivt, vil jeg nevne at trommevrivlene og strykerne (?) i slutten av sangen høres litt forskjøvet ut. Du kan evt endre litt på strykerne som bruker litt tid på å komme til det kraftigste punktet, forskyve de litt, slik at de starter litt før skarpene, men treffer gjevnere på slaget. Det var litt vanskelig å forklare, men jeg håper du forstår.

Bra jobba! Ikke legg det på is, lag mer :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene.

Det med trommene og kontrabassen mot slutten er jeg klar over, og det skal fikses på.

Reverben kan jeg alltids skru ned noen hakk, for når jeg tenkte over det Rognalf sa, så hørte jeg jo faktisk at det var litt voldsomt :p

Sliter også med å finne ut hvordan den skal gå videre, ellers hadde den vært lengre. ;)

Lenke til kommentar

Meget bra melodi! Høres helt utrolig ut. Åpnet hjerte mitt fullstendig. Fikk meg til å se lyset. Har stor tro på musikken din. Veldig bra produsert og arrangert! Du er en god man som gir meg mulighet til å høre på slik musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...