Dominicus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 En på jobben har fått en leverandørlåskodene tilsendt fra Telenor. Disse er selvsagt tastet inn feil fem ganger og telefonen vil ikke la seg låse opp. Hva skal vi gjøre for å få låst den opp? Gjelder en Nokia E51. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Da tror jeg den må sendes inn til et autorisert verksted dessverre. Men ring 05000 og hør med dem, de er nok vant til å høre slik feil og vet nok akkurat hva som må gjøres Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ja det er en grunn til at det står at man skal kontakte kundeservice dersom det ikke går etter 3 forsøk Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Ja det er en grunn til at det står at man skal kontakte kundeservice dersom det ikke går etter 3 forsøk Nåja, kodene var strengt tatt brukt opp på forhånd i et forsøk på å unngå gebyret fra Telenor. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Fikk du koden fra Telenor etter at alle forsøkene ble brukt opp, eller var det med den du brukte opp forsøkene? (dvs koden var feil). Uansett, det er i alle fall 10 forsøk på å låse den opp via kabel, men tror ikke det går med USB. Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Fikk du koden fra Telenor etter at alle forsøkene ble brukt opp, eller var det med den du brukte opp forsøkene? (dvs koden var feil). Uansett, det er i alle fall 10 forsøk på å låse den opp via kabel, men tror ikke det går med USB. Fikk muligengs koden etter 5 feile forsøk. Der er jeg ikke helt sikker. Mente også at jeg hadde hørt at den kan åpnes med kabel. Hvordan kan dette gjøres hvis det ikke kan gjøres med USB? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er FBUS-kontaktpunkter under batteriet. Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Er FBUS-kontaktpunkter under batteriet. Det vet jeg ikke. Har aldri hørt om fbus, men det er masse rart under batteriet. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Visst man først taster "koden" feil 5 ganger til den blir stengt, SÅ ringer telenor og får ut operatørlåskoden(som telenor gir ut gratis visst man har abb eller at bindingen er utløpt). så kan man igrunn bare takke seg selv. Nå må telefonen inn til serviceverksted for opplåsing. Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Visst man først taster "koden" feil 5 ganger til den blir stengt, SÅ ringer telenor og får ut operatørlåskoden(som telenor gir ut gratis visst man har abb eller at bindingen er utløpt). så kan man igrunn bare takke seg selv. Nå må telefonen inn til serviceverksted for opplåsing. Hadde det bare vært så vel at det var å sende den til verksted, men mannen jeg sist pratet med i Telenor sa at telefonen nå var ødelagt. Dette tror jeg selvsagt ikke noe på. Telefonen fungerer for øvrig utmerket med sim fra Telenor. Å takke seg selv hjelper ikke særlig, så det hopper jeg heller over og spør heller dere som har peiling på mobiler. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg gir deg jo ett seriøst svar! Telefonen må nå inn til serviceverksted for å låses opp. F.eks Deltaservice som låser telefonene til bla Telenor og Netcom. Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg gir deg jo ett seriøst svar! Telefonen må nå inn til serviceverksted for å låses opp. F.eks Deltaservice som låser telefonene til bla Telenor og Netcom. Joda, men Deltaservice vil ikke gjøre noe før Telenor henviser til dem, og Telenor sier at den er ødelagt, så jeg kommer ikke lenger. Kanskje jeg burde skrive et brev til Telenor og be om at telefonen sendes til Deltaservice. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Er det lov å peke på signatur og hinte til at det finnes andre firmaer som kan låse opp telefoner, uten å kreve henvisning av Telenor/Netcom? Endret 30. januar 2009 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Er det lov å peke på signatur og hinte til at det finnes andre firmaer som kan låse opp telefoner, uten å kreve henvisning av Telenor/Netcom? Joda, det er fullt lovlig, men hadde ikke lyst å bruke enda mer penger på dette ettersom Telenor allerede er betalt for operatørlåskodene, men skjønner at det kanskje blir nødvendig. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er det så vanskelig å være løsningsorientert? Ring 09000 og si det som det er at du har tastet feil operatørlåskoden feil 5 ganger. Spørr om de kan sende en henvisning til deltaservice om dette, slik at du kan få sendt inn telefonen på service. Værre er det ikke Lenke til kommentar
Dominicus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Er det så vanskelig å være løsningsorientert? Ring 09000 og si det som det er at du har tastet feil operatørlåskoden feil 5 ganger. Spørr om de kan sende en henvisning til deltaservice om dette, slik at du kan få sendt inn telefonen på service. Værre er det ikke Sikkert ikke, hvis du treffer de rette personene på 09000. Har ringt to ganger uten at det har hjulpet noe som helst. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå