asdubvb Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg har en stasjonær PC og en bærbar en... Også har jeg en SpeedTouch og en eller annen svart boks - fordi jeg har IP-telefoni. Jeg har også en Jensen AirLink59300 som jeg ikke får til å funke! Hvordan skal jeg koble kablene fra den hvis jeg skal ha vanlig nettverk på den stasjonære, og trådløs på den bærbare???? Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvilken leverandør har du ? Er Speedtouchen et modem eller en Router (det ser du ved å se på boksen fysisk, har den en port for data maskiner du kan koble til, eller har den flere innganger for data maskiner å koble seg til, har den antenne ?) Dersom SpeedTouchen kun har en utgang, skal du koble en TP kabel fra denne utgangen og inn i Jensen sin typisk "internett" / "wan" port. Deretter kobler du datamaskiner inn i Jensen routeren. Dersom SpeedTouchen har flere utganger, kan du koble en TP kabel fra eks. utgang 1 og inn i Jensen sin typisk "internett" /"wan" port. Deretter kobler du datamaskiner inn i Jensen routeren. Hvordan det blir med ip-telefoni boksen er jeg litt usikker på. Du kan jo også se litt her, om du skulle ha telenor: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem Lenke til kommentar
asdubvb Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Hvilken leverandør har du ? Er Speedtouchen et modem eller en Router (det ser du ved å se på boksen fysisk, har den en port for data maskiner du kan koble til, eller har den flere innganger for data maskiner å koble seg til, har den antenne ?) Dersom SpeedTouchen kun har en utgang, skal du koble en TP kabel fra denne utgangen og inn i Jensen sin typisk "internett" / "wan" port. Deretter kobler du datamaskiner inn i Jensen routeren. Dersom SpeedTouchen har flere utganger, kan du koble en TP kabel fra eks. utgang 1 og inn i Jensen sin typisk "internett" /"wan" port. Deretter kobler du datamaskiner inn i Jensen routeren. Hvordan det blir med ip-telefoni boksen er jeg litt usikker på. Du kan jo også se litt her, om du skulle ha telenor: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem Vi har Telenor. SpeedTouchen har en utgang og ingen antenne. Skal prøve det du sa:) Lenke til kommentar
asdubvb Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Hvilken leverandør har du ? Er Speedtouchen et modem eller en Router (det ser du ved å se på boksen fysisk, har den en port for data maskiner du kan koble til, eller har den flere innganger for data maskiner å koble seg til, har den antenne ?) Dersom SpeedTouchen kun har en utgang, skal du koble en TP kabel fra denne utgangen og inn i Jensen sin typisk "internett" / "wan" port. Deretter kobler du datamaskiner inn i Jensen routeren. Dersom SpeedTouchen har flere utganger, kan du koble en TP kabel fra eks. utgang 1 og inn i Jensen sin typisk "internett" /"wan" port. Deretter kobler du datamaskiner inn i Jensen routeren. Hvordan det blir med ip-telefoni boksen er jeg litt usikker på. Du kan jo også se litt her, om du skulle ha telenor: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem Tusen takk:) Det funka fett....! Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Øyy ... så bra Vist du vil gjøre nettverket ditt hjemme litt bedre kan du logge deg inn i Jensen routeren din sitt web grensesnitt. Routeren har nok som routere flest, en webside lokalt som du kan komme deg inn på og gjøre alle verdens innstillinger. Det som ofte er lurt er å sørge for at den trådløse nettverket ditt er sikret med et slags passord. Dette hindrer andre i å kunne koble seg på ditt trådløse nettverk. For å finne denne websiden ser du manualen til Jensen routeren hva adressen er. Denne bruker å være 192.168.0.1 og lignende og krever brukernavn og passord for å komme deg videre. (Typisk: admin/admin osv osv). Jeg anbefaler som sagt å lese i manualen til Jensen Routeren for info på dette. Manualen finner du her: http://www.jensenscandinavia.com/download....oductID=AL59300 Er ikke noe vanskelig, og kan være svært lurt å gjøre for å hindre at noen andre sitter å drar ut kapasiteten på linjen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå