Gå til innhold

Forslag til forbedringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden dette oppsettet er veldig likt det jeg, og mange andre, har satt opp i det siste, slenger jeg meg på her med et par spørsmål. Det er ikke meningen å forvirre, men dette er ting jeg tror flere kunne hatt nytte av.

1. Minnet som er valgt her går under navnet PC3-15000 som ifølge beskrivelsen på Komplett ikke støttes av hovedkortet som er valgt. Asus P6T Deluxe støtter PC3-8500, PC3-10666 og PC3-12800. Er min antagelse om at dette er et problem riktig?

2. Jeg ser at flere som velger I7 velger 1600 MHz minne. I beskrivelser av Intel Core I7 mener jeg å ha sett at DDR3 Speed er 1066 MHz. Er det da noe poeng o å velge minne som er kjappere enn 1066 MHz eller gjør folk dette på grunn av framtidige oppgraderinger eller overklokking?

3. Har sett flere steder at man ikke bør velge minne som skal brukes sammen med I7 som overstiger 1.65 Volt. Er dette riktig og hvorfor?

Håper det er mulig å skjønne spørsmålene mine ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
1. Minnet som er valgt her går under navnet PC3-15000 som ifølge beskrivelsen på Komplett ikke støttes av hovedkortet som er valgt. Asus P6T Deluxe støtter PC3-8500, PC3-10666 og PC3-12800. Er min antagelse om at dette er et problem riktig?

Det står (evt stod) feil på Komplett sine sider. Denne RAMen er PC3-12800 ref. fabrikants sider. Jeg har meldt fra til Komplett om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...