Gå til innhold

Du var president - hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket enkelt-tiltak ville du gjort hvis du var president?

Selv hadde jeg sørget for at massemediene tjente folket, istedenfor slik det er nå hvor det tjener eliten.

Skulle ønske jeg kunne ha gjort slutt på all krig men det ville blitt vanskelig - å la massemediene tjene folket tror jeg likevel ville vært det beste middelet mot krig også.

jeg ville trukket meg som president, og fått vp til å gjøre det samme, sånn at jeg ikke hadde gjort som du, nemelig fuke landet mitt hard bak fra i ....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Masse-Nuket Iran, Syria, nord-korea, palestina, osv, åpnet for offentlige henrettelser av alle kriminelle, gitt enorm hjelp til sult og tørkerammede områder (bl.a lagt inn vannledninger og sørget for nok rent vann), byttet ut mannlige toppleder og sjefer med kvinner og sørget for at menn aldri kunne komme høyere i karrieren enn et visst nivå, rustet opp alt i landet slik at man hadde de beste veier, tog, bygg, skoler parker osv.

Luket i skolevesenet og skapt skoler for de som ville lære mest mulig, de som forsøkte, og de som gav faen slik at man fikk tilbake klasseskillet (gav du faen så skal du bli møtt tilsvarende), fjernet korrupsjon ved bl.a å tvangsnedlegge bedrifter som blir tatt i korrupsjon.

Skape et verdenspoliti av et super mega forsvar som får usa`s forsvar til å fremstå som null og niks og konsekvent nuke alle land som forsøker å angripe oss.

Sende ut geriljasoldater med license to kill mot de som hugger ned regnskog, driver med ulovlig jakt osv.

Sende ALLE ut i arbeid, legalisere ethvert rusmiddel, og samle hele verden under EN nasjon, ETT språk, og EN lov.

det skulle være nok å gjøre den første dagen ihvertfall, tenker jeg!!!!

Lenke til kommentar
I løpet av en toårsperiode ville jeg krevd en tostatsløsning. Jerusalem må forbli Israelsk, noe annet er urealistisk.

Da kan du like godt si at krigen må fortsette i alle evighet! For en endelig avtale uten en deling av Jerusalem er TOTALT UREALISTISK!

Skulle det komme til en fredsløsning så måtte begge sider legge ned våpnenene, de militante palestinerne erklære at intifadaen var over og at de godtok den evntuelle avtalen de palestinske og israelske lederne kom fram til. Israel måtte trekke seg ut av Vestbredden og Øst-jerusalem og palestinerne måtte få full kontroll over disse områdene i tillegg til Gazastripen. Og begge partene måtte anerljenne hverandre som suverene stater.

Når det kommer til de palestinske flyktningene er jeg usikker.

Skulle man få til en fredsavtale mellom Israel og Syria så måtte det legges press på Israel for at de skulle trekke seg tilbake fra Golanhøydene.

Og sist, men ikke minst måtte det legges press på de arabiske landene for at de skulle anerkjenne Israel dersom Israel trakk seg ut av de okkuperte områdene, noe Den arabiske liga har sagt seg villig til.

Om en president i USA noensinne vil legge press på Israel for å trekke seg ut av alle okkuperte områder er usikkert. Bill Clinton har sagt at det var Arafats feil at Camp Davidforhandlingene ikke førte fram, men merk deg at Israel ikke ville oppgi hele Øst-Jerusalem. George W. Bush gav støtte til en deling av Jerusalem, men han la aldri noe press på Israel for å trekke seg ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...