IntelAmdAti Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvilket enkelt-tiltak ville du gjort hvis du var president? Selv hadde jeg sørget for at massemediene tjente folket, istedenfor slik det er nå hvor det tjener eliten. Skulle ønske jeg kunne ha gjort slutt på all krig men det ville blitt vanskelig - å la massemediene tjene folket tror jeg likevel ville vært det beste middelet mot krig også. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg ville sperret alle grenser og brukt dødsstraff oftere på hardcore-kriminelle og gjengangere. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Sperret grensene for den masse innvandringen vi har i dag. Reformert sosial og trygde systemet sånn at kun de som virkelig trenger det kan bruke det. Da blir det fler i arbeid, og bedre dekning for de som faktisk trenger det, som funksjonshemmede. Begynt å saste mer penger på atomkraft som f eks thorium reaktor og andre effektive energi kilder som skal erstatte Oljen. Samt satset på vitenskaplig og teknologisk utvikling generelt. Hadde opphevet monopler som er laget for å ødelegge for det frie marked. Vinmonopolet hadde opphørt, Norsk tipping hadde ikke lengre sittet med enerett osv osv. Ett fritt marked er bra. det aller første jeg kom på.... Også ja lage store dominante hersker-statuer av meg til å stå midt i sentrum i alle byer Lenke til kommentar
Benor Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 .....Ett fritt marked er bra. det aller første jeg kom på.... Også ja lage store dominante hersker-statuer av meg til å stå midt i sentrum i alle byer And god bless America..... Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 .....Ett fritt marked er bra. det aller første jeg kom på.... Også ja lage store dominante hersker-statuer av meg til å stå midt i sentrum i alle byer And god bless America..... omfg.. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) vi snakker om amerika nå, ikke sant? jeg hadde utvilsomt opphevet det nåværende forbudet på stamcelle forskning, samt fått i gang en ordentlig, seriøs debatt om legalisering av diverse narkotiske stoffer. og jeg hadde definitivt legalisert medisinsk marijuana, uten tvil. Endret 21. januar 2009 av IsaachElric Lenke til kommentar
Bata Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg ville sperret alle grenser og brukt dødsstraff oftere på hardcore-kriminelle og gjengangere. Jeg ville forbudt og drept alle fjortis-band. Deriblant Blink 182 ;D Og generelt vært jævlig med alle wannabes som tror de er perfekte fordi de følger loven og har lite respekt for liv og generelt sett sneversynte, you guys disgust me. Men seriously: Deretter legalisere og liberalisere! Fjerne "War on drugs" og legalisere bordeller... Friere skoler, mindre "sitt i rekker foran en stor autoritet", mer ut i skogen, hopp i trærne etc. heller utvide skoletiden litt for å ta igjen det da tapte av tid med tunge fag. (Barneskole/ungdomsskoe ditta, resten av systemet er vel best som det er). Skattelette til de fattige og beholde skatten vi har nå til mellomklassen og de rike (vil ikke at de skal flykte landet heller) - Skattelette for selskaper, et friere marked og åpne grenser for arbeidsinnvandrere med sikker jobb, vestlig eller ikke, skandinavisk eller ikke. Skal vi få fart på markedet trenger vi nye ideer, ny kapital og mer arbeidskraft. Billige lån for nyoppstartede selskaper, mindre skatt de første årene frem til selskapet er etablert etcetc. Det er mange løsninger og ideer jeg kunne tenkt meg å satt ut i livet! Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 gjort følgende lov, alle født etter 1991 vil aldri komme til å få kjøpe snus eller noe varer med nikotin i. På 60 år fjerner man sigaretten og alle slags sykdommer med dem helt. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Skulle vært skikkelig drittunge å bli hatet mer en bush. Stenge grensene å fortsette krigen mot terror så lenge jeg hadde råd. Men gjort noe sneaky sneaky for å få opp forholde til Europa. Også holde støtten til Israel da. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg ville lagt press på Israel og de andre partene i den konflikten for å få en varig fred. Med press mener jeg press, ikke et høflig spørsmål. Jeg ville krevd at Israel fjerner alle bosetninger, kontrollposter og fysiske murer i løpet av et år, og skapt en buffersone på en kilometer på hver side av grensen til begge land. En buffersone som ville blitt voktet av FN-soldater fra en rekke land. En sterk styrke ville behøves, og jeg ville stilt amerikanske tropper til disposisjon. Jeg ville krevd en gjennomgang av israelske menneskerettighetsbrudd, og palestinske menneskerettighetsbrudd. Jeg ville også sørget for solid bistand til de palestinske områdene, Israel får allerede nok bistand per hode. I løpet av en toårsperiode ville jeg krevd en tostatsløsning. Jerusalem må forbli Israelsk, noe annet er urealistisk. Videre ville jeg engasjert meg på lignende måte i flere store internasjonale konflikter, men også forventet at andre land deltok i typiske FN-styrker i konfliktområder. USA ville måtte ta et spesielt ansvar i Israel, fordi USA i stor grad har vært en for ukritisk støttespiller for Israel. I tillegg hadde jeg arbeidet for å få en så sekulær skole som overhodet mulig i USA, jeg hadde arbeidet for et offentlig helsevesen og et forbud mot dødsstraff. Det er det jeg kommer på rundt 9.50 på en onsdagsmorgen. Lenke til kommentar
Gribby Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Brukt oljefondet til å kjøpe atomraketter fra Russland for så og holde hele verden som gissel. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Brukt oljefondet til å kjøpe atomraketter fra Russland for så og holde hele verden som gissel. President, ikke diktator, du ville neppe fått med senatet på noe sånt. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Bare for ordens skyld, vi snakker om å være president i USA (som ikke har noe oljefond? Her er mine saker: - En offentlig helsereform der alle er sikret behandling. Socialized medicine, hell Yeah! - Streng, streng våpenkontroll - Lagt laaaangt mer press på Israel for å trekke seg ut av de okkuperte områder - Avskaffe dødsstraff og en jobbe for en langt mer human krimpolitikk - Begynne å samarbeide med resten av verden om en rekke saker, feks miljøvern - Genrelt jobbe for å styrke FN - Alle dyre tiltak ville jeg finansiert med mer skatter til de mest velstående Det jeg kom på i farta. For å si det kort ville jeg ha prøvd å omforme USA til den skandinaviske velferdsmodellen. Jeg hadde antageligvis blitt den mest hata presidenten i USAs historie. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 *snip* simon aldra for president Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Bare for ordens skyld, vi snakker om å være president i USA (som ikke har noe oljefond?) De har intet oljefond, men de har den strategiske petroleumsreserven. Cirka 150 millioner fat olje, så det er vel nok til en del jagerfly i alle fall. Gitt at de selger den. *snip* simon aldra for president Takk for tilliten. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hadde jeg hatt makt nok til å gjennomføre en ting her i Norge; så måtte det vært å stenge grensen for innvandring. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 - fjernet monopol og panter på medisiner og produksjon av medisiner - innført bensinavgift på kanskje 50 cent? - innført et fungerende skattepolitikk - halvert USA's militærbudskjett - sluttet å forsyne Israel med våpen og krigsutstyr Jeg vet at mine "mål" er uoppnåelige i USA så man kan vel heller kalle det ønsker. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Gitt alle i landet lett internett tilgang, gjort all informasjon gratis (uten reklame). Regulert all selvutviklende aktivitet som innebærer penger, gradsystem o.l. tenker da særlig på sekter som f.eks. scientologi. Omgjort hele utdannelsesektoren, mer individuell opplæring og null studielån. Mye mer i tråd med hva som jeg nå har nevnt ville blitt gjort, men.. you get the picture? Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Det lar seg ikke å gjøre noe selv, selv om man blir USAs president! Husk at det er ikke presidenten som beslutter sine valg men den rike eliten som han representerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå