Gå til innhold

Kan man snu PSU uten at den tar skade ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan ikke jeg uttale meg så fryktelig mye men jeg vil tro det skal gå greit så lenge det er luft nok til å få kjølt den ned noe som jeg har litt tvil om utifra de bildene jeg ser ifra kabinettet som du har linket til.

Hvorfor vil du snu den egentlig?

Lenke til kommentar
Nå kan ikke jeg uttale meg så fryktelig mye men jeg vil tro det skal gå greit så lenge det er luft nok til å få kjølt den ned noe som jeg har litt tvil om utifra de bildene jeg ser ifra kabinettet som du har linket til.

Hvorfor vil du snu den egentlig?

Kablene når sikkert akkurat ikke :p .

Lenke til kommentar
Hm blåser din psu varm luft ut opp om du snur den?

Sikker på at den ikke trekker luft der og blåser det ut bak pcen?

Stemmer at viften suger luft inn, siden dette er en PSU med viften under.

Om den kan trekke nok luft inn utenfra i fra toppen av kabinettet, så skal det være helt ok å sette den opp ned. De fungerer like greit uansett hvilken retning de peker.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Hm blåser din psu varm luft ut opp om du snur den?

Sikker på at den ikke trekker luft der og blåser det ut bak pcen?

Stemmer at viften suger luft inn, siden dette er en PSU med viften under.

Om den kan trekke nok luft inn utenfra i fra toppen av kabinettet, så skal det være helt ok å sette den opp ned. De fungerer like greit uansett hvilken retning de peker.

jahhh....dumme dumme meg...hehe...klart den suger luft ut av kabinettet...

har lest manualen som fulgte med kabinett....den KAN monteres begge veier siden den er åpning oppe bak på kabinett....men om åpningen er stor nok til at den får UT nok luft er en annen sak...

Endret av flu
Lenke til kommentar

Vel, er vel bare å forsøke å montere strømforsyningen opp ned. Kjør i gang maskinen, dra i gang noe som belaster maskinen, og kjenn på temperaturen som kommer ut av gitteret bak på strømforsyningen. Er det veldig varm luft som kommer ut, så klarer den vel ikke å dra nok luft inn fra toppen av kabinettet.

Lenke til kommentar
Vel, er vel bare å forsøke å montere strømforsyningen opp ned. Kjør i gang maskinen, dra i gang noe som belaster maskinen, og kjenn på temperaturen som kommer ut av gitteret bak på strømforsyningen. Er det veldig varm luft som kommer ut, så klarer den vel ikke å dra nok luft inn fra toppen av kabinettet.

ja nå er det gjort :)) satt sammen maskina på 3 timer uten noe problemer, er ganske stolt av meg sjøl siden det er aller første gang jeg bygger en pc fra bånn av.

Det er mere enn nok luft til strømforsyning når den er snudd, det er gitter på toppen av kabinett også så luft er det rikelig av.

Cooler Master Stacker 831

KONGE kabinett, fineste og mest stilrene jeg har sett, RIKELIG plass og ventilasjon, lett å montere disker m.v., stock vifter er helt ok, lite støy. anbefales på det varmeste

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...