iRobot Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei på alle og enhver ) Har Corsair 550w og får snart et Cooler Master 831 kabinett. Jeg ønseker å snu PSU slik at varmluft blåser opp og >se bilde> ut bak på CM 831 kabinettet" <se bilde< tror det skal holde med ventilasjon siden det er >> åpning oppe/bak på kabinett << ...men,vil PSU'n ta skade (over tid) av å bli satt på hodet ? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hm blåser din psu varm luft ut opp om du snur den? Sikker på at den ikke trekker luft der og blåser det ut bak pcen? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kommer ann på om det er plass til lufting, hvis ja vil den ikke ta skade . Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå kan ikke jeg uttale meg så fryktelig mye men jeg vil tro det skal gå greit så lenge det er luft nok til å få kjølt den ned noe som jeg har litt tvil om utifra de bildene jeg ser ifra kabinettet som du har linket til. Hvorfor vil du snu den egentlig? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå kan ikke jeg uttale meg så fryktelig mye men jeg vil tro det skal gå greit så lenge det er luft nok til å få kjølt den ned noe som jeg har litt tvil om utifra de bildene jeg ser ifra kabinettet som du har linket til.Hvorfor vil du snu den egentlig? Kablene når sikkert akkurat ikke . Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hm blåser din psu varm luft ut opp om du snur den?Sikker på at den ikke trekker luft der og blåser det ut bak pcen? Stemmer at viften suger luft inn, siden dette er en PSU med viften under. Om den kan trekke nok luft inn utenfra i fra toppen av kabinettet, så skal det være helt ok å sette den opp ned. De fungerer like greit uansett hvilken retning de peker. Endret 21. januar 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hm blåser din psu varm luft ut opp om du snur den?Sikker på at den ikke trekker luft der og blåser det ut bak pcen? Stemmer at viften suger luft inn, siden dette er en PSU med viften under. Om den kan trekke nok luft inn utenfra i fra toppen av kabinettet, så skal det være helt ok å sette den opp ned. De fungerer like greit uansett hvilken retning de peker. jahhh....dumme dumme meg...hehe...klart den suger luft ut av kabinettet... har lest manualen som fulgte med kabinett....den KAN monteres begge veier siden den er åpning oppe bak på kabinett....men om åpningen er stor nok til at den får UT nok luft er en annen sak... Endret 23. januar 2009 av flu Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Vel, er vel bare å forsøke å montere strømforsyningen opp ned. Kjør i gang maskinen, dra i gang noe som belaster maskinen, og kjenn på temperaturen som kommer ut av gitteret bak på strømforsyningen. Er det veldig varm luft som kommer ut, så klarer den vel ikke å dra nok luft inn fra toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Vel, er vel bare å forsøke å montere strømforsyningen opp ned. Kjør i gang maskinen, dra i gang noe som belaster maskinen, og kjenn på temperaturen som kommer ut av gitteret bak på strømforsyningen. Er det veldig varm luft som kommer ut, så klarer den vel ikke å dra nok luft inn fra toppen av kabinettet. ja nå er det gjort ) satt sammen maskina på 3 timer uten noe problemer, er ganske stolt av meg sjøl siden det er aller første gang jeg bygger en pc fra bånn av. Det er mere enn nok luft til strømforsyning når den er snudd, det er gitter på toppen av kabinett også så luft er det rikelig av. Cooler Master Stacker 831 KONGE kabinett, fineste og mest stilrene jeg har sett, RIKELIG plass og ventilasjon, lett å montere disker m.v., stock vifter er helt ok, lite støy. anbefales på det varmeste Lenke til kommentar
War Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Skal du ikke slenge opp specks og bilder? Gratulerer med ditt første mesterverk. Endret 24. januar 2009 av War Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Skal du ikke slenge opp specks og bilder?Gratulerer med ditt første mesterverk. joda....men skal snekre sammen noe her først Asus Rampage II Extreme + i7 920 ++++++++ først.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå