Gummi_Tarzan Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har kjøpt meg en ny 13.3" (LGP310) med gode spesifikasjoner CPU: P9500 GPU: 9600M GT Minne: 4GB dd3 1066 osv. men den har en hdd på 320 gb med kun 5400 rpm... redd for at dette kan bli en flaskehals, noen synspunkter på dette? Vil det påvirke støy, batteritid o.l negativt å skifte? Litt knot å skifte hdd på denne. Vurderer å skifte til en seagate momentus eller tilsvarende WB disk, noen erfaringer? Takker for all hjelp GT Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 En 7200rpm med liten kapasitet er tregere enn en 5400rpm med stor kapasitet. Dette er pga tettheten. En 7200rpm bruker mer strøm som fører til mindre batteritid, lager mer varme. I teorien iallefall, men hvor mye ekstra strøm og varme som kommer vet jeg ikke. I og med at den spinner fortere, lager den sikkert litt mer støy. Grattis med en nice data! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 På den der ville jeg definitivt ha satt inn en 7200rpm disk. Du får det iallefall med den størrelsen du har. Med så pass brukbar ytelse så vil disken der bli en flaskehals. Batteribruk og høyere varme blir veldig lite å snakke om, men de vil øke begge to. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vel, det er jo bra om det er HD som er flaskehalsen. Spørs hva han skal bruke laptopen til. Spiller han mye, har HD bare å si på ting om loadetid, noe jeg ikke bryr noen ting om. 5 sek fra eller til gjør meg lite. Lenke til kommentar
Gummi_Tarzan Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 skal primært brukes til simuleringer og matlab m.m i tillegg til spilling og daglig skolearbeid... så må finne ut om det vil gi noe i sånne tilfeller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå