Gå til innhold

Problemer med OCZ PC8500 HTC Reaper 2x2GB og P5Q PRO

Pinocchio

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter kraftig med hyppige BSOD's når det gjelder disse RAM brikkene og P5Q PRO. Har lest meg i hjel på forumet til OCZ og prøvd å fikse timings og volt i BIOS til specs. på kortene i tillegg til å øke tRFC til godt over 54, som OCS anbefaler på alle intel brikkesett. De anbefaler også å kjøre med lav volt, 1.8 o.l...

Dette virker jo ganske tullete, da Reaper serien er mynta på Oc'ere Jeg har kjørt memtest86+ på RAMene, og får masse feil, selv på default i BIOS.

Det merkelige er at jeg kjører stabilt med ett av brikkene i alle sokler, i tillegg til å kjøre stabilt med begge i det andre sokkelparet(svart farge).

jeg har også noen Corsair dominator 2x2GB PC8500 brikker.. Disse går helt greit gjennom memtesten. Men begge parene kommer opp med feil i gult minnespor-par når jeg kjører Windows diagnoseverktøy for minne. Hva kan være galt? Det gule minnespor-paret??? Og hvilken test skal jeg stole på? Memtest86+ eller Windows sin??

Endret av Pinocchio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok memtest som er mest korrekt. Vil tro at problemet ditt ligger i den dårlige støtten Asus-hovedkort har for OCZ-ram.

Nå har det seg så at jeg også har kjørt memtest86+ på noen Corsair som finnes i kompatibilitetslisten til hovedkortet. Disse går gjennom på denne testen, men jeg får fullt av feil når jeg kjører "memtest" fra hcidesign... Kan det være hovedkortet som er fucked, siden RAM har blitt sjekka i mente på broderen sin pc med eksakt sammme hovedkort uten å finne feil?

Endret av Pinocchio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...