gulars2001 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 det er en jungel der ute noen med noen gode tips ? Størrelse: 40-42 Prisklasse: 5000-10.000 ( rundt 8000). Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? LCD/Plasma? FullHD? 3x HDMI? Skriv her dine minimumskrav! FullHD Hva slags kildesignal har du? Kabeltv (canaldigital) Hva annet enn tv skal du bruke den til? Film fra dvd i fremtiden. (med hdmi) Skal du koble til pc? Tilkoblingsmulighet for PC er ønskelig. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Panasonic th-42px80 og lg42pg6000 er to gode plasmatver i den prisklassen:) billigste er panasonicen Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Tja, jeg sverger til plasma enda, og jeg sverger til Samsung. Har 2 stk. ulike Samsung 42" plasmaer selv, med CanalDigital kabel - og jeg har vært strålende fornøyd med begge TVene. Ingen av de er fullHD, og det ser jeg heller ikke som et must i og med at TV-sendinger i full HD er miles away her i Norge enda. Meget bra både på vanlige TVsignaler og film. Plasma har vel forsåvidt bedre svartnivå og farver enn LCD enda. Ingen panoreringsproblemer, og begge er raske nok til at det ikke blir noe etterheng ved raske bevegelser. Bør etter min mening ihvertfall ha 2 HDMI, 3 er selvfølgelig en fordel til. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 går du for plasma fra samsung så hold deg unna 4 serien! elendig srtnivå. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan er Samsung plasma på innbrenning? De har produsert plasmas skjermer en stund, men de blir sjelden nevnt i den sammenhengen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Samsungs plasmaer har ingen problemer med det. Det er ihvertfall en funksjon på mine 2 TVer som gjør at piksler forskyver seg hele tiden (uten at du merker det) slik at fastbrenning ikke finner sted. TVene kan kjøre med denne funksjon på hele tiden. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Samsungs plasmaer har ingen problemer med det. Det er ihvertfall en funksjon på mine 2 TVer som gjør at piksler forskyver seg hele tiden (uten at du merker det) slik at fastbrenning ikke finner sted.TVene kan kjøre med denne funksjon på hele tiden. Tror Bava tenker mer på IR en fast innbrenning og Samsung har dette problemet som de fleste andre. Billige Samsung plasma skjermer har blitt kritisert for mye IR kontra de fleste andre kjente produsenter. Skal man ha en god plasma fra Samsung så må man opp på priser som faller ut da andre er bedre. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Samsung har ikke no særlig gode plasmatver i billigklassen som lg og panasonic har etter MIN mening. Mangler endel på sortnivået. på 4 serien så eksisterer nesten ikke sort, er mer lillasort Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Orbiter eller at bildet forskyver seg litt har de fleste plasmamodeller nå... Panasonic har det innebyggd, på LG kan du skru den av og det går tydeligvis ann på Samsung også. Jeg tenker selvsagt på retention. Dette kan være litt irriterende hvis tv-en er sensitiv på det... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Orbiter hjelper ikke et kvekk. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hjelper vel lite at bildet beveger seg litt når underteksten på en film er¨på et sted hele tiden. da komemr det litt IR her hvertfall:P Går bort raskt da:=) Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hjelper vel lite at bildet beveger seg litt når underteksten på en film er¨på et sted hele tiden. da komemr det litt IR her hvertfall:P Går bort raskt da:=) IR slipper man ikke unna hvis man ikke kjøper en Pioneer... Hvis jeg ser mye på tv så blir rammene på undertekstene ganske synlige når bildet toner ned. Hvis jeg ser på dvd hvor det ikke er rammer på teksten så blir det ikke IR i det hele tatt. Tipper det er fordi teksten popper inn og ut hele tiden. Hvorfor ikke tv kanalene har fjernet disse rammene kan man spørre seg om. De er stygge som fy... Orbiter eller wobble hindrer ikke IR, men det reduserer faren for innbrenning på en tv logo for eksempel. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Viasatboksen utstrekker bildene slik jeg slipper linjer på sidene og under:D syns det er mer digg. Men filmer på dvd slipper man vel ikke linjene uten å miste tekst? Endret 21. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Dette er vel en bra TV som utfyller kravene dine. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Viasatboksen utstrekker bildene slik jeg slipper linjer på sidene og under:D syns det er mer digg. Men filmer på dvd slipper man vel ikke linjene uten å miste tekst? jeg tenker på de gjennomsiktige stripene som undertekstene kommer i... Hvis du ser en film skutt i scope og du zoomer bort de sorte stripene så blir bildet feil. Det gjør ikke noe å se en film med sort oppe og nede. Selv om det gir litt IR så blir den borte etter 5 minutter med fullscreen tv. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Denne har jeg, og den kan jeg varmt anbefale - men prisen har jo faktisk blitt helt ublu ift. når jeg kjøpte den. Betalte 10.700 for min i mai/juni 08. https://prisguiden.no/product.php?productId=73880 Endret 21. januar 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Denne har jeg, og den kan jeg varmt anbefale - men prisen har jo faktisk blitt helt ublu ift. når jeg kjøpte den. Betalte 10.700 for min i mai/juni 08.https://prisguiden.no/product.php?productId=73880 Grunnet utgått vare kanskje.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Åja, ja jeg tittet ikke nærmere etter - så bare at det så ut som det var en butikk som ventet den inn igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå