Gå til innhold

Er rapporteringslistene fulle for tiden?


Anbefalte innlegg

Tror det er dags for ny mod i PRS. Tråder om hva man skal gjøre når zombie-apocalypsen kommer og om hvorvidt obama er antikrist hører virkelig ikke hjemme i "Politikk og Samfunn"

 

Tror også det kunne være smart med minst en ny moderator som kjenner godt til Politikk og samfunnsdelen. Savner selv tom waits for alice som moderator, men er sikkert ikke alene om det.

 

Men så vidt jeg har fostått er det mye bak moderatorutnevnelsene som ikke er klart for vanelige brukere så det kan være at det er et tidkrevende prosjekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner selv litt grundigere moderering av slike tråder, lett at man går over til personangrep og går på person og ikke sak, har nok selv gjort dette etter å ha blitt provosert av et par brukere uten at innleggene deres ble moderert til riktig tid.

Man kan si det baller på seg.

 

Permanent / midlertidlig utestegning fra en tråd burde være et effektivt hjelpemiddel egentlig i steden for bans / advarsler.

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på temaet, har dere en statistikk på hvilke brukere som har sendt inn så og så mange rapporteringer?

Ingen offisiell statistikk på akkurat dette nei men vi har en liten anelse på hvem som har rekorden uten at jeg skal ytre navnet.

Din luremus! :mad:

 

:p

 

Men fra spøk til alvor så hadde dette vært interresant å se litt statistikk på. Selv så er jeg rå til å rapportere brudd på treordsregelen. :cool:

Lenke til kommentar
Er det et reelt behov for dette?

Tror ikke det, ca. 20-30% av rapporteringer forkastes som ikke relevante modereringsobjekter. Grunner til disse kan være følgende: personlige uenigheter og/eller meninger, misforståelse av retningslinjene, ytringsfrihet osv.

 

Men, går ikke vi litt ot nå? ;)

Lenke til kommentar

Kansje mange moderatorer har helgefri. Må jo vise forståelse for at også de har et liv utenom forumet.

 

Forøvrig er den tråden jeg siktet til i åpningsinnlegget stengt. Moderatoren som stengte den (KVTL) begrunnet dette med at tråden var et ynglested for personangrep og andre brudd på rettningslinjene. Kan delvis være enig, men jeg syes det virker som han/ hun stengte tråden ettersom han/ hun fant det best slik selv.

 

Kunne det vært en ide at også brukere kunne få se rapporteringslistene? Ikke at brukere skulle få tillgang til rapporteringene, men tillgang til rapprtoeringslistenes størrelse. På den måten kunne man se hvor mange rapporteringer som var inne og dermed vite at det ville ta litt tid før saken ble tatt hånd om.

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke min erfaring. Rapporter og ingenting skjer. Sender en hyggelig PM og forklarer situasjonen og tråder blir stengt eller flyttet nesten umiddelbart (som regel). Prøver å ha en god tone, det er også hyggeligere å få en PM?! Håper jaffal det :)

 

Bra at den er tom for øyeblikket. Da har vel endelig brukere begynt og poste i riktig kategori og holde seg til retningslinjene for i dag :)

Lenke til kommentar
Bare minner om at det er for øyeblikket kaos i "Politikk og Samfunn"... :thumbdown:
Denne oppfyller ikke gjeldende retningslinjer for oppretting av tråder i Politikk og Samfunn, da den ikke inviterer til debatt om emnet. Tråden bør stenges eller flyttes.

Når/hvis noen bruker slike formuleringer så er det naturlig å vurdere "verdien" av tråden/poster.

 

Flere av tråder/poster i politikk og samfunn vil være åpne grunnet vurdering av moderator(er). På prinsipielt grunnlag så stenger/sletter vi ikke tråder/poster som noen enkelte brukere syns vi bør gjøre. Såkalt "allemanns rett" i forumet kan være et av kriterier for å la en tråd(er) få litt tid til å utvikle seg videre. Dette gjelder spesielt i denne aktuelle kategorien.

 

 

Ellers syns jeg at denne tråden utvikler seg for videre prat uten relevanse til topicen, noe som er uheldig det i denne kategorien.

 

 

Mvh

Jarmo :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...