After Dark Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Tror det er dags for ny mod i PRS. Tråder om hva man skal gjøre når zombie-apocalypsen kommer og om hvorvidt obama er antikrist hører virkelig ikke hjemme i "Politikk og Samfunn" Tror også det kunne være smart med minst en ny moderator som kjenner godt til Politikk og samfunnsdelen. Savner selv tom waits for alice som moderator, men er sikkert ikke alene om det. Men så vidt jeg har fostått er det mye bak moderatorutnevnelsene som ikke er klart for vanelige brukere så det kan være at det er et tidkrevende prosjekt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 uten at jeg skal ytre navnet. Pretty please with sugar on top? I'm intrigued. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det kan ikke være undertegnede. Riktignok rapporterer jeg mye, men ikke så mye Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Savner selv litt grundigere moderering av slike tråder, lett at man går over til personangrep og går på person og ikke sak, har nok selv gjort dette etter å ha blitt provosert av et par brukere uten at innleggene deres ble moderert til riktig tid. Man kan si det baller på seg. Permanent / midlertidlig utestegning fra en tråd burde være et effektivt hjelpemiddel egentlig i steden for bans / advarsler. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Mens vi er inne på temaet, har dere en statistikk på hvilke brukere som har sendt inn så og så mange rapporteringer? Ingen offisiell statistikk på akkurat dette nei men vi har en liten anelse på hvem som har rekorden uten at jeg skal ytre navnet. Din luremus! Men fra spøk til alvor så hadde dette vært interresant å se litt statistikk på. Selv så er jeg rå til å rapportere brudd på treordsregelen. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er ekstremt nysgjerrig....faktisk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 De ordinære brukere vil nok aldri få tilgang til dette. Greit nok, spør du meg. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kan dere lage en oversikt over brukernes egne rapporteringer? Slik kan enhver bruker følge opp sine rapporteringer. Eller finnes det slikt allerede? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er det et reelt behov for dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er det et reelt behov for dette? Tror ikke det, ca. 20-30% av rapporteringer forkastes som ikke relevante modereringsobjekter. Grunner til disse kan være følgende: personlige uenigheter og/eller meninger, misforståelse av retningslinjene, ytringsfrihet osv. Men, går ikke vi litt ot nå? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jo, litt, men det er forsatt innen trådstarter sitt tema (på et vis) Ser heller ingen god grunn til at disse bør kategoriseres og gjøres tilgjengelig for hvermann. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nå har jeg selv rapportert mange tråder. Lite skjer Orker ikke å sende PM hver gang. Få ned beina fra bordet! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Kansje mange moderatorer har helgefri. Må jo vise forståelse for at også de har et liv utenom forumet. Forøvrig er den tråden jeg siktet til i åpningsinnlegget stengt. Moderatoren som stengte den (KVTL) begrunnet dette med at tråden var et ynglested for personangrep og andre brudd på rettningslinjene. Kan delvis være enig, men jeg syes det virker som han/ hun stengte tråden ettersom han/ hun fant det best slik selv. Kunne det vært en ide at også brukere kunne få se rapporteringslistene? Ikke at brukere skulle få tillgang til rapporteringene, men tillgang til rapprtoeringslistenes størrelse. På den måten kunne man se hvor mange rapporteringer som var inne og dermed vite at det ville ta litt tid før saken ble tatt hånd om. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Orker ikke å sende PM hver gang. Saker behandles skjeldent kjappere selv om det sendes PM på det, forøvrig er rapporteringslisten nå tom. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det er faktisk ikke min erfaring. Rapporter og ingenting skjer. Sender en hyggelig PM og forklarer situasjonen og tråder blir stengt eller flyttet nesten umiddelbart (som regel). Prøver å ha en god tone, det er også hyggeligere å få en PM?! Håper jaffal det Bra at den er tom for øyeblikket. Da har vel endelig brukere begynt og poste i riktig kategori og holde seg til retningslinjene for i dag Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Nå er den ikke tom lenger Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Bare minner om at det er for øyeblikket kaos i "Politikk og Samfunn"... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Bare minner om at det er for øyeblikket kaos i "Politikk og Samfunn"... Denne oppfyller ikke gjeldende retningslinjer for oppretting av tråder i Politikk og Samfunn, da den ikke inviterer til debatt om emnet. Tråden bør stenges eller flyttes. Når/hvis noen bruker slike formuleringer så er det naturlig å vurdere "verdien" av tråden/poster. Flere av tråder/poster i politikk og samfunn vil være åpne grunnet vurdering av moderator(er). På prinsipielt grunnlag så stenger/sletter vi ikke tråder/poster som noen enkelte brukere syns vi bør gjøre. Såkalt "allemanns rett" i forumet kan være et av kriterier for å la en tråd(er) få litt tid til å utvikle seg videre. Dette gjelder spesielt i denne aktuelle kategorien. Ellers syns jeg at denne tråden utvikler seg for videre prat uten relevanse til topicen, noe som er uheldig det i denne kategorien. Mvh Jarmo Endret 6. februar 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Anbefaler Jarmo og sjekke PM Inbox. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ellers syns jeg at denne tråden utvikler seg for videre prat uten relevanse til topicen, noe som er uheldig det i denne kategorien. Jeg er enig og tar meg friheten til å sette denne saken som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg