After Dark Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Saken er at jeg de siste dagene ar rapportert en rekke innlegg med persondiskusjon og hetsing samt drittkasting og innleggene blir bare stående. I den ene aktuelle tråden har det senere vært en moderator og fjernet en masse quoting så synes det var litt rart at denne moderatoren ikke fjernet alle disse søppelinnleggene som var rapportert samtidig. Tenkte det måtte bety at disse rapportene ikke er lest enda eller at moderatoren(e) som leste dem ikke syntes det var noe å bry seg om. Men jeg vil iallefall tro at det er noe som en moderator ville reagert på. Så er rapporteringslistene fulle for tiden så det går treigt med modereringen eller er det bare jeg som er utålmodig? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Rapporterer selv, skjer dessverre lite. Sender PM til moderatorer med direkte linker til innlegg som bør fjernes, dette, pleier å hjelpe. Er riktignok en tungvint løsning. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) PM er greit hvis det er snakk om alvorlige overtramp. Drøye personangrep osv. Merker forresten selv at modereringene lar vente på seg til tider. Endret 21. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det er ikkje stort på lista nei. Eg kjenner ikkje til dei aktuelle sakene du nevner, men det kjem veldig mange rapporter frå Politikk og samfunn, det blir til tider veldig mykje å halde styr på. Enkelte rapporter blir nok vurdert som at det ikkje er noko å ta tak i. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Enkelte av de innleggene jeg har rapportert kaller andre brukere for troll og dumme. Er ikke dette noe å ta tak i? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Poster skal jo som kjent ikke ta for seg brukere på noen måte. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 For enkelte moderatorer er det ganske vanskelig å moderere i en tråd på over 50 sider og med flere aktive brukere i diskusjonen som rapporterer hverandre for å gå på person i innlegg på over fem avsnitt i gjennomsnitt. Da er det bedre at en moderator som har moderert tidligere blir varslet om den saken - noe jeg gjør om jeg kommer over saker jeg selv anser som vanskelige og hvor en moderator som har moderert tidligere sannsynligvis har bedre kontroll - dette gjelder selvfølgelig ikke de helt klare tilfellene. Nå er forøvrig rapporteringslisten helt tom Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå er forøvrig rapporteringslisten helt tom Hva skjedde da med denne, som jeg rapporterte i går? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Helt nye brukere får mye større marginer på første møte med en moderator. Jeg behandlet ikke den saken, men her er hva jeg hadde gjort: Sendt en hyggelig PM til bruker om punktet i retningslinjene som omhandler sletting av poster og en forklaring på hvorfor det ødelegger forumets nyttighet. I meldingen hadde jeg også oppfordret bruker til å editere førsteposten og legge tilbake en beskrivende tekst. Så hadde jeg sett på brukers profil og datofeltet for "Last Active" og sett at bruker ikke har vært innlogget siden han/hun blanket ut tråden og konkludert med at det er en stor sjanse for at vi aldri ser bruker igjen og bare latt tråden være da den allerede er over en uke bak i listene. Med andre ord hadde det synlige resultatet vært akkurat det samme som slik situasjonen er i dag. Å f.eks stenge tråden eller straffe bruker har ingen positiv effekt her. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg mener at slike tråder burde stenges for å "rydde opp". Å straffe brukeren er noe annet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 For enkelte moderatorer er det ganske vanskelig å moderere i en tråd på over 50 sider og med flere aktive brukere i diskusjonen som rapporterer hverandre for å gå på person i innlegg på over fem avsnitt i gjennomsnitt. Da er det bedre at en moderator som har moderert tidligere blir varslet om den saken - noe jeg gjør om jeg kommer over saker jeg selv anser som vanskelige og hvor en moderator som har moderert tidligere sannsynligvis har bedre kontroll - dette gjelder selvfølgelig ikke de helt klare tilfellene. Nå er forøvrig rapporteringslisten helt tom Hvilken tråd snakker du om? Hvis det er den jeg mener så lurer jeg på hvorfor sånt som dette blir stående: Jeg har forklart deg hvorfor eiendomsretten har noe med dette å gjøre, men siden du tydeligvis ikke evner å forstå det, selv etter at jeg har forsøkt forklart det så klart og tydelig jeg kan, da må jeg bare anta at du rett og slett er dum. Noe som for øvrig bekreftes ytterligere da du blander inn aristokrater(ett ord jeg aldri har nevnt) sammen med filosofer. Fornuft biter visst ikke på deg, Glimti. Jeg tror Nikka og Glimti troller. Trolleri, trollera. One elaborate act of trolling. Eller? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 De verste overtrampene blir heldigvis gjort noe med. (som oftest). Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Lenge siden jeg har sett noe til det. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Dette oppleves som veldig individuelt, ofte moderatorer ser annerledes på saken en det man selv øsnker. Der retningslinjene brytes skal det bli foretatt opprydding. Kjenner ikke til disse konkrete saker, men forsett å rapporter om det ikke bedrer seg ville jeg kontaktet Dotten og spurt hva som skjer. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hello Den aktuelle tråden lever på nåde. Veldig mange poster som starter eller inneholder "du" går på person og ikke på sak. Vi kunne sikkert slettet ca. 30-40 poster til, deriblant veldig mange poster skrevet av trådstarteren selv. Vi har allerede slettet titals poster i den aktuelle tråden og den vil bli stengt ved neste brudd på retningslinjene. Tilbakemeldinger om forumet bør ikke være en klagemur for sine egne tråder men en generel diskusjonsplass om hvordan forumet vil fungere best mulig for brukere. Individuelle saker vil ikke bli behandlet(offentlig) her og slike tråder stenges av mod. Vennligst ta kontakt med moderator på pm om noe er uklart ang. moderering. Endret 21. januar 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Mens vi er inne på temaet, har dere en statistikk på hvilke brukere som har sendt inn så og så mange rapporteringer? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Tilbakemeldinger om forumet bør ikke være en klagemur for sine egne tråder men en generel diskusjonsplass om hvordan forumet vil fungere best mulig for brukere. Sant nok. Men det må også være muligheter for å lufte sine synspunkter også på dette området Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Tilbakemeldinger om forumet bør ikke være en klagemur for sine egne tråder men en generel diskusjonsplass om hvordan forumet vil fungere best mulig for brukere. Sant nok. Men det må også være muligheter for å lufte sine synspunkter også på dette området Da sier vi oss enige om den saken.. Endret 21. januar 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Tror det er dags for ny mod i PRS. Tråder om hva man skal gjøre når zombie-apocalypsen kommer og om hvorvidt obama er antikrist hører virkelig ikke hjemme i "Politikk og Samfunn" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Mens vi er inne på temaet, har dere en statistikk på hvilke brukere som har sendt inn så og så mange rapporteringer? Ingen offisiell statistikk på akkurat dette nei men vi har en liten anelse på hvem som har rekorden uten at jeg skal ytre navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg