Gå til innhold

Er rapporteringslistene fulle for tiden?

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg de siste dagene ar rapportert en rekke innlegg med persondiskusjon og hetsing samt drittkasting og innleggene blir bare stående. I den ene aktuelle tråden har det senere vært en moderator og fjernet en masse quoting så synes det var litt rart at denne moderatoren ikke fjernet alle disse søppelinnleggene som var rapportert samtidig.

Tenkte det måtte bety at disse rapportene ikke er lest enda eller at moderatoren(e) som leste dem ikke syntes det var noe å bry seg om. Men jeg vil iallefall tro at det er noe som en moderator ville reagert på.

Så er rapporteringslistene fulle for tiden så det går treigt med modereringen eller er det bare jeg som er utålmodig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje stort på lista nei. Eg kjenner ikkje til dei aktuelle sakene du nevner, men det kjem veldig mange rapporter frå Politikk og samfunn, det blir til tider veldig mykje å halde styr på. Enkelte rapporter blir nok vurdert som at det ikkje er noko å ta tak i.

Lenke til kommentar

For enkelte moderatorer er det ganske vanskelig å moderere i en tråd på over 50 sider og med flere aktive brukere i diskusjonen som rapporterer hverandre for å gå på person i innlegg på over fem avsnitt i gjennomsnitt. Da er det bedre at en moderator som har moderert tidligere blir varslet om den saken - noe jeg gjør om jeg kommer over saker jeg selv anser som vanskelige og hvor en moderator som har moderert tidligere sannsynligvis har bedre kontroll - dette gjelder selvfølgelig ikke de helt klare tilfellene.

Nå er forøvrig rapporteringslisten helt tom :fun:

Lenke til kommentar

Helt nye brukere får mye større marginer på første møte med en moderator. Jeg behandlet ikke den saken, men her er hva jeg hadde gjort:

Sendt en hyggelig PM til bruker om punktet i retningslinjene som omhandler sletting av poster og en forklaring på hvorfor det ødelegger forumets nyttighet. I meldingen hadde jeg også oppfordret bruker til å editere førsteposten og legge tilbake en beskrivende tekst. Så hadde jeg sett på brukers profil og datofeltet for "Last Active" og sett at bruker ikke har vært innlogget siden han/hun blanket ut tråden og konkludert med at det er en stor sjanse for at vi aldri ser bruker igjen og bare latt tråden være da den allerede er over en uke bak i listene.

Med andre ord hadde det synlige resultatet vært akkurat det samme som slik situasjonen er i dag. Å f.eks stenge tråden eller straffe bruker har ingen positiv effekt her.

Lenke til kommentar
For enkelte moderatorer er det ganske vanskelig å moderere i en tråd på over 50 sider og med flere aktive brukere i diskusjonen som rapporterer hverandre for å gå på person i innlegg på over fem avsnitt i gjennomsnitt. Da er det bedre at en moderator som har moderert tidligere blir varslet om den saken - noe jeg gjør om jeg kommer over saker jeg selv anser som vanskelige og hvor en moderator som har moderert tidligere sannsynligvis har bedre kontroll - dette gjelder selvfølgelig ikke de helt klare tilfellene.

Nå er forøvrig rapporteringslisten helt tom :fun:

Hvilken tråd snakker du om? Hvis det er den jeg mener så lurer jeg på hvorfor sånt som dette blir stående:

Jeg har forklart deg hvorfor eiendomsretten har noe med dette å gjøre, men siden du tydeligvis ikke evner å forstå det, selv etter at jeg har forsøkt forklart det så klart og tydelig jeg kan, da må jeg bare anta at du rett og slett er dum. Noe som for øvrig bekreftes ytterligere da du blander inn aristokrater(ett ord jeg aldri har nevnt) sammen med filosofer. Fornuft biter visst ikke på deg, Glimti.

Jeg tror Nikka og Glimti troller. Trolleri, trollera. One elaborate act of trolling. Eller?
Lenke til kommentar

Dette oppleves som veldig individuelt, ofte moderatorer ser annerledes på saken en det man selv øsnker. Der retningslinjene brytes skal det bli foretatt opprydding. Kjenner ikke til disse konkrete saker, men forsett å rapporter om det ikke bedrer seg ville jeg kontaktet Dotten og spurt hva som skjer.

Lenke til kommentar

Hello :)

Den aktuelle tråden lever på nåde. Veldig mange poster som starter eller inneholder "du" går på person og ikke på sak. Vi kunne sikkert slettet ca. 30-40 poster til, deriblant veldig mange poster skrevet av trådstarteren selv. Vi har allerede slettet titals poster i den aktuelle tråden og den vil bli stengt ved neste brudd på retningslinjene.

Tilbakemeldinger om forumet bør ikke være en klagemur for sine egne tråder men en generel diskusjonsplass om hvordan forumet vil fungere best mulig for brukere.

Individuelle saker vil ikke bli behandlet(offentlig) her og slike tråder stenges av mod.

Vennligst ta kontakt med moderator på pm om noe er uklart ang. moderering.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Tilbakemeldinger om forumet bør ikke være en klagemur for sine egne tråder men en generel diskusjonsplass om hvordan forumet vil fungere best mulig for brukere.

Sant nok. Men det må også være muligheter for å lufte sine synspunkter også på dette området :)

Da sier vi oss enige om den saken.. :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...