Svennnern Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hei ville satt enorm pris på hjelp for mitt problem! Bor i en blokkleilighet der flere leiligheter deler trådløst nettverk. Når jeg prøver å logge på nettverket i blokken logger den fint på som vanlig og tilkoblingen blir som vanlig status "tilkoblet". Problemet er da at når jeg åpner internet explorer skjer det lite og statusfeltet viser bare "søker etter proxy innstillinger" eller "kobler til området 65.XXX.XX" til slutt timer den ut og siden kan ikke vises. Det skal sier at jeg kommer problemfritt på nettverket hjemme i oslo. Trodde først jeg hadde rotet med en innstilling så formaterte hele pcen. lite fornøyd innså jeg at eksakt samme problemet dukket opp på nytt etter formateringen. PS! Nettverket har virket for meg før, og virker for de andre i leiligheten. hvis jeg klikker "reparer" i statusfeltet, stopper repareringen på "fornyer ipadressen........." bruker forresten winxp setter ekstremt pris på hjelp! Endret 20. januar 2009 av Svennnern Lenke til kommentar
Star Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ville fått vedkommende som driftet nettverket til å restarte router/aksesspunkt e.l, Evnt. åpnet Egenskaper for min Datamaskin > Enhetsbehandling - Fjerne det trådløse kortet, søk etter maskinvare endringer og la windows reinstallere kortet. Sistnevnte fungerer som regel på mine XP og vista maskiner Lenke til kommentar
Svennnern Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 takk for svar, men problemet er der fortsatt. har både resettet routeren og prøvd å deinstallere nettverkskortet uten hell. den kobler til og status blir "tilkoblet". når jeg trykker på internet explorer kommer først "søker etter proxyinnstillinger" og deretter "kobler til området XXX.XX.XXX.XX" deretter timer den ut. høyreklikking på tilkoblingen nede i høyre hjørne og "reparer" timer ut på fornyer ipadressen. fortsatt enormt takknemlig for mulige løsninger! Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis du trykker på nettverkstilkoblingen, og velger fanen "Støtte" og så knappen "Detaljer" får du opp all informasjon om nettverkstilkoblingen. Kan du sjekke at du har fått en Ip som deles ut av routeren, og at gateway og dns-adresser er riktige, i forhold til det du ser når du ser på statusiden i routeren? Gateway skal som regel være ipen til routeren, og dns-adressene skal samsvare med de som vises i routeren. Ipadressen kan variere litt med hvilken type router det er, men er gjerne i 192.168.0.xxx eller 192.168.1.xxx seriene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå